شناسهٔ خبر: 67778550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لغو پروازها در فرودگاه‌های آمریکا برای سومین روز متوالی

تهران-ایرنا- شبکه خبری سی ان ان نوشت: در حالی که خطوط هواپیمایی به آرامی از اختلالات ناشی از قطعی جهانی فناوری خارج می شوند، بیش از هزار و ۵۰۰ پرواز در آمریکا برای سومین روز متوالی لغو شد که به سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌ها منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه افزود: بر اساس گزارش وبسایت فلایت اور (FlightAware) که پروازها را رهگیری می کند، حدود ۱۶۰۰ پرواز به داخل و خارج از آمریکا تا عصر روز یکشنبه لغو شدند و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ پرواز تاخیر داشتند.

بر اساس گزارش این تارنما، بیشتر لغو پروازها به خطوط هوایی دلتا ایرلاینز مربوط بوده است. مقامات این شرکت هواپیمایی روز گذشته اعلام کردند که به تلاش های خود برای خارج شدن از این وضعیت به دلیل مسائل فنی خارجی که باعث تاخیر یا لغو پروازها شد ادامه می دهد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز در نسخه به روز رسانی اطلاع رسانی به مشتریانش اعلام کرده که کارشناسان این شرکت همچنان در تلاش برای بازیابی سامانه ها و ازسرگیری عملیات هستند و لغو پروازها آخرین گزینه است.

بر اساس داده های سایت فلاویت اور، در روز شنبه ۲ هزار و ۱۳۶ پرواز شرکت های مختلف هواپیمایی لغو شدند و بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز با تاخیر مواجه شد.

به گفته کارشناسان، این معضل به خارج از هواپیماها گسترش یافت و فعالیت مراکز تجاری، سازمان های دولتی، سرویس های خدمات بهداشتی و اضطراری، بانک ها، مدارس، دانشگاه ها را به دلیل اختلال در سامانه های نرم افزاری شرکت مایکروسافت مختل کرد.

بر اساس گزارش شرکت مایکروسافت، این قطعی بر روی ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز تاثیر گذاشته است.

لغو پروازها در شلوغ ترین فرودگاه جهان، فرودگاه بین المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا ادامه دارد و مقامات فرودگاه طرح های بحرانی را به اجرا در آورده اند.

سخنگوی این فرودگاه به سی ان ان گفت: ما کمک ها و راهنمایی های لازم را برای مسافرانی که شب را در فرودگاه سپری می کنند فراهم کرده ایم.

اما یکی از مسافران به این شبکه خبری گفت کسی به ما اهمیتی نمی دهد. ما شب ها روی کف زمین می خوابیم و کودکان روی زمین می خوابند و کسی کاری انجام نداده است.

سی ان ان از وجود صف های طولانی در فرودگاه ها برای دریافت چنین کمک هایی خبر داد و یکی از مسافران هواپیمایی دلتا، وضعیت مسافران در این صف را توام با «آشوب، ناامیدی، ضرب و شتم و گرسنگی» توصیف کرده است.

یک مسافر دیگر فرودگاه بین المللی بوستون نیز به شبکه WFXT وابسته به سی ان ان گفت اطلاعاتی را درباره لغو پروازش دریافت نکرده است.

هزاران نفر با بلاتکلیفی مشابهی در فرودگاه های سراسر آمریکا مواجه اند و منتظر پاسخ هستند.

نظر شما