شناسهٔ خبر: 67778244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

شهردار این شهر برکنار شد

مهدی کیانی امیری با ۶ رای اعضای شورای اسلامی شهر بابل از سمت شهردار بابل برکنار و حامد بیکائی به عنوان سرپرست شهرداری این شهر معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بنابه درخواست سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر بابل طرح سوال از مهدی کیانی امیری شهردار این شهر ۱۹ تیرماه در شورا اعلام وصول شده بود.

مهدی کیانی امیری شهردار سابق بابل به سوالات این سه تن از اعضای شورای شهر بابل پاسخ داد که اعضا از پاسخ کیانی قانع نشدند و امروز جلسه استیضاح شهردار بابل برگزار و با اکثریت آرا شهردار بابل برکنار شد.

شورای اسلامی شهر بابل در پیامی که در اختیار رسانه ها قرار داد اعلام کرد: سید حامد بیکایی با کسب ۹ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری بابل تعیین شد.

سید حامد بیکائی متولد ۱۳۵۱ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت است.

وی هم اکنون به عنوان مدیر منطقه یک شهرداری بابل مسئولیت دارد و سابقه ی شهردار سیمرغ را در سابقه ی خدمتی خود دارند.

۱۶ فروردین ماه سال جاری هم چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر بابل فرایند طرح سوال و استیضاح مهدی کیانی امیری شهردار بابل را مطرح کرده بودند که در نهایت استیضاح شهردار بابل رای نیاورد و کیانی در کرسی شهرداری بابل به فعالیت خود ادامه داد.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل که در ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ با ۶ رای موافق «مهدی کیانی امیری» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند در سال جاری برای دومین بار فرایند طرح سوال از شهردار بابل را در دستور کار قرار دادند.

شورای ششم بابل بعد از آغاز فعالیت خود برای نخستین بار با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا اینکه اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

سید قاسم دابوئیان دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال ۱۴۰۰ با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد ولی تا اسفند ماه موفق به کسب تاییدیه این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل، پرونده اش بسته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند.

وی ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ پس از دریافت تاییدیه وزارت کشور با برگزاری مراسم معارفه کارش را به عنوان نخستین شهردار دوره ششم شورای شهر آغاز کرد، اگرچه تا پایان کارش تنها سه ماه فاصله داشت و بعد از دو هفته پس از برکناری او، کیانی امیری به عنوان جایگزین انتخاب شد.

کیانی امیری متولد ۱۳۵۱ و از بدنه شهرداری بابل است، او که مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی دارد، از ۲۴ سال پیش تاکنون در شهرداری بابل حضور دارد و در سمت های مختلف از جمله به عنوان معاون اداری مالی شهرداری، شهردار منطقه ۲، شهردار منطقه یک و معاون خدمات شهری انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین چهارمین شهرداری است که در دوره کمتر از یک ساله فعالیت شورای ششم بابل به عنوان شهردار انتخاب شده است.

شهرستان بابل ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آنها در شهر بابل ساکن هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما