شناسهٔ خبر: 67778217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان:

گذر شهادت با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار احداث شد

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: گذر شهادت (نبش خیابان‌های فیض و لسان‌الارض) به‌عنوان یک مسیر دسترسی به گلستان شهدا با اعتباری بالغ‌بر ۵۲ میلیارد ریال احداث شد.

صاحب‌خبر -

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست خانواده شهدا و زائران گلستان شهدا، گذر شهادت (نبش خیابان‌های فیض و لسان‌الارض) به‌عنوان یک مسیر دسترسی به گلستان شهدا احداث شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی محوطه گلستان شهدا یا گذر شهادت شامل چهار ورودی از خیابان‌های فیض و لسان‌الارض به گلستان شهدا است، افزود: این مسیرها در گذشته مسدود بوده است و زائران برای تردد با مشکل روبه‌رو می‌شدند، از این‌رو با برنامه‌ریزی و اجرای این پروژه، این مشکل رفع شده است.

گذر شهادت با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار احداث شد

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با اجرای این پروژه تردد و عبور شهروندان از خیابان فیض و لسان‌الارض نیز راحت تر شده است.

باقری با بیان اینکه این پروژه از شانزدهم اردیبهشت سال گذشته با مبلغ اولیه ۵۲ میلیارد ریال آغاز شد، گفت: چهار ورودی، پله و رمپ‌های پله‌دار (برای استفاده معلولان) برای این گذر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشخصات اجرای پروژه گذر شهادت ادامه داد: حجم خاک‌برداری این پروژه حدود ۷۵۰ متر مکعب، سطح اجرای سنگ حدود ۱۸۵۰ متر مربع، حجم بتن‌ریزی حدود ۱۸۰ متر مکعب و حجم بالاس‌ریزی این پروژه حدود ۳۶۰ متر مکعب بوده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دوازده مورد عملیات زیباسازی برای ستون‌های ورودی این گذر انجام شده است، خاطرنشان کرد: این ستون‌ها به مساحت ۱۵۰ متر مربع سنگ‌کاری شده است.

گذر شهادت با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار احداث شد

باقری با بیان اینکه ۷۰ سکو سنگی در این مسیر جانمایی شده است، گفت: ۱۲۰۰ مورد عملیات همسطح‌سازی معابر و جدول‌کاری به طول ۲۲۰ متر در این مجموعه انجام شده است.

وی افزود: روشنایی خیلی خوبی با هزینه‌ای حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای این مسیر در راستای تردد شهروندان در ساعات پایانی روز در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به خیل عظیم زائران گلستان شهدا در روزهای آخر هفته و ناایمن بودن تردد عابران پیاده در مراسم مذهبی و ملی گلستان شهدا، گذر شهادت به مرحله بهره‌برداری رسید.

باقری گفت: با بهره‌برداری از گذر شهادت دسترسی زائران گلستان شهدا از خیابان فیض آسان و ایمن شده است و تردد زائران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

نظر شما