شناسهٔ خبر: 67777647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات آسفالت موج‌شکن‌های بندر کنگان پایان یافت

بوشهر-ایرنا- معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آسفالت موج‌شکن‌های بندر کنگان به عنوان اقدام پایانی در این طرح به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عباس محمدصادقی» روز دوشنبه در بازدید از بندر کنگان اظهار کرد: با اتمام آسفالت موج‌شکن این بندر، فرآیند تحویل موقت طرح موج شکن بندر کنگان نیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت موج‌شکن شرقی (اصلی) بندر کنگان، امکان بهره‌برداری کامل از این طرح فراهم شده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اجرای طرح توسعه موج‌شکن‌های بندر کنگان از خواست های دیرینه مردم این بندر بوده که با تلاش‌های انجام شده اکنون به ثمر نشسته و در اختیار بندرنشینان قرار گرفته است.

محمدصادقی یادآور شد: با اجرای طرح توسعه بندر کنگان، ایمنی تردد در حوضچه، پارکینگ و همچنین میزان تخلیه و بارگیری شناورها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

روند پرشتاب توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر در دولت سیزدهم

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

فیلم | توسعه دریامحور در بنادر استان بوشهر

وی گفت: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت ۲ هزار تن و تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی از دیگر مزیت‌های طرح توسعه بندر کنگان به عنوان مطالبه دیرینه و به‌حق ساحل‌نشینان این بندر محسوب می‌شود.

محمدصادقی عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه موج‌شکن بندر کنگان، علاوه بر افزایش عمق کانال بندر کنگان به پنج متر، مساحت حوضچه آن از ۶ به ۳۶ هکتار افزایش پیدا کرده است.

نظر شما