شناسهٔ خبر: 67777424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب استان:

26 میلیون مترمکعب آب ذخیره سدهای استان مرکزی غیرقابل استفاده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب استان: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: 26 میلیون مترمکعب آب ذخیره در 2 سد کمال صالح اراک و الغدیر ساوه حجم مرده و غیرقابل استفاده است، بنابراین مردم باید با جدیت در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمود قدبیگی به میزان حجم آب مرده در هر یک از سدهای استان مرکزی اشاره داشته و افزود: حجم مرده آب در سد کمال صالح اراک 10 میلیون مترمکعب و در سد الغدیر ساوه نیز 16 میلیون مترمکعب تخمین زده شده است.

وی به وضعیت رودخانه‌های استان مرکزی به عنوان یکی از منابع ورودی آب به سدهای این استان اشاره کرده و ادامه داد: تمامی رودخانه‌های استان، هم‌اکنون خشک هستند و ورودی به هر 2 سد از منابع رودخانه‌ای، نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر حجم ذخیره آب موجود در 2 سد کمال صالح اراک و الغدیر ساوه 58 میلیون مترمکعب آب معادل 15 درصد ظرفیت این 2 سد است. در حالی که ظرفیت گنجایش این 2 سد 373 میلیون مترمکعب است.

قدبیگی تصریح کرد: در حال حاضر سد کمال صالح اراک با ظرفیت 95 میلیون مترمکعب حجم مخزن، دارای 33 میلیون مترمکعب آب است و سد الغدیر ساوه نیز با 278 میلیون مترمکعب حجم مخزن، 25 میلیون مترمکعب آب دارد.

وی بیان داشت: در استان مرکزی در بخش شهری 337 هزار مشترک و در بخش روستایی 169 هزار مشترک وجود دارد که آب مورد نیاز آنها از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود. حجم آب مصرفی استان 92 درصد در بخش کشاورزی، 3.5 درصد در بخش صنعت و 4.5 در بخش خانگی مصرف می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما