شناسهٔ خبر: 67777342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمزمه‌های مخالفت با برگزاری مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور در نوشهر +فیلم

نوشهر - ایرنا - حدود ۱.۵ ماه از صعود تیم شهرداری نوشهر به لیگ دسته یک کشور می گذرد اتفاقی که موجی از شور، شعف و شادمانی در دل مردم این شهر و هواداران تیم ایجاد کرد حالا که قرار است این بازی ها در اوایل شهریور ماه در نوشهر برگزار شود طبق گزارش ها، مسوولان ورزشی کشور به بهانه غیر استاندارد بودن ورزشگاه نوشهر این بازی ها در این شهر برگزار نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر چهارشنبه -۱۶ خرداد ماه - امسال تیم فوتبال شهرداری نوشهر در بازی برگشت پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته ۲ فوتبال کشور در ضربات پنالتی توانست مهمان خود تیم ماهشهر را شکست دهد و به لیگ دسته یک صعود کند.

در این دوره از رقابت ها ۲ تیم فوتبال شهرداری نوشهر و تیم خوزستانی ماهشهر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه همان روز در ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر آغاز شد که علی خانزادی از تیم شهرداری نوشهر در دقیقه ۷۶ بازی، زننده تنها گل این دیدار بود.

به دلیل برد یک بر صفر هر کدام از تیم‌ها در بازی‌های رفت و برگشت، این مسابقه در نوشهر به وقت اضافه کشیده شد که گلی وارد دروازه نشد و سرانجام تیم شهرداری نوشهر در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر ۲ تیم ماهشهر را شکست داد و توانست جواز صعود به لیگ دسته یگ آزادگان را کسب کند.

این دیدار آخرین مسابقه لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای تعیین سومین تیم صعودکننده به لیگ آزادگان بود و پرونده این فصل از رقابت‌های این لیگ بسته شد.

شهرداری نوشهر در ۲۶ بازی مرحله مقدماتی ۱۴ برد و ۱۰ تساوی کسب کرد و با ۲ باخت، همراه با تیم شناورسازی، کمترین تعداد شکست را در این فصل از رقابت‌های لیگ ۲ ثبت کرده است.

شهرداری ماهشهر نیز با سرمربیگری فرشاد پیوس از ۲۶ مسابقه‌اش با ۱۴ برد و ۹ تساوی، توانست ۵۲ امتیاز کسب کند و تیم دوم جدول شود.

در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، سه تیم مازندرانی شامل شهدای ساری و شهدای بابلسر در گروه یک و شهرداری نوشهر در گروه ۲ حضور داشتند که شهدای ساری با کسب نتایجی ضعیف قعرنشین شد و به رده پایین‌تر سقوط کرد، شهدای بابلسر در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و فقط شهرداری نوشهر توانست از بین تیم‌های مازندرانی در آستانه صعود به لیگ آزادگان قرار بگیرد.

حالا با گذشت آنکه بیش از یک ماه و نیم از این رویداد ورزشی به یادماندنی سپری می شود و مردم فوتبال دوست و حامیان این تیم به عنوان تنها نماینده تیم فوتبال مازندران که مجوز حضور در لیگ دسته یک کشور را دریافت کرده است دلخوش هستند این بازی ها در ماه آینده که برنامه ریزی شده در ۱۲ شهریور ماه برگزار شود، در آشیانه ورزشگاه شهدای نوشهر از نزدیک ببینند و همانند گذشته تیمشان را تشویق کنند.

زمزمه‌های مخالفت با برگزاری مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور در نوشهر +فیلم

مخالفت سازمان لیگ فوتبال به به بهانه غیر استاندارد بودن ورزشگاه نوشهر

در حالی که طبق شنیده ها و گزارش هایی که مسوولان شهرستان نوشهر ارایه داده اند، حکایت از آن دارد که مسوولان سازمان لیگ فوتبال و فیفا به بهانه غیر استاندارد بودن این ورزشگاه بر طبل مخالفت می کوبند و نظرشان بر ان است که این بازی ها در دیگر نقاط از جمله استان البرز یا شهرستان بابل برگزار شود، خبری که این روزها سبب نگرانی و بی انگیزگی مسوولان به ویژه حامیان تیم، بازیکنان و مردم ورزش دوست این خطه غربی مازندران شده است.

اگرچه پس از پایان فصل گذشته این بازی ها و صعود این تیم به لیگ دسته یک، بحث هایی مبنی بر ممنوعیت بازی لیگ دسته یک در ورزشگاه این شهر به خاطر مصنوعی بودن چمن آن مطرح بود تا جایی که حامیان این تیم و دیگر مسوولان این شهر این آمادگی را داشتند که با هزینه کردن چمن را تغییر داده و طبیعی کنند موضوعی که حتی با مسوولان استانی به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان هم نامه نگاری و در میان گذاشته شد و مهم تر از همه پای وزیر ورزش و جوانان نیز به بهانه بازدید از این ورزشگاه کشیده شد و این بازدید که در ۱۴ تیر ماه امسال انجام گرفت در آن روز "کیومرث هاشمی" وزیر و ورزش و جوانان دستور داد مشکل چمن این ورزشگاه حل شود.

تاکید وزیر ورزش و جوانان بر آماده سازی ورزشگاه نوشهر برای برگزای مسابقات لیگ دسته یک

در این پیوند شهردار نوشهر به عنوان حامی این تیم گفت : پس از دستور وزیر ورزش و جوانان در همان زمان به مدیرکل ورزش و جوانان استان مبنی بر همه نوع همکاری برای آماده سازی این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات لیگ دسته یک در این شهر، این موضوع پیگیری و حتی نشستی هم در این زمینه در اواخر ماه گذشته در فرمانداری نوشهر برگزار شد.

عادل خزایی پول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در زمان حاضر شهرداری این آمادگی را دارد با صرف اعتبار برآورد شده برای تغییر چمن این ورزشگاه هزینه کند اما وقتی سازمان لیگ فوتبال و فیفا ساز مخالف می زند و می گوید زمین فوتبال نوشهر غیر استاندارد است آن زمان این اعتبار هزینه شده جز صرف بیت المال نتیجه دیگری ندارد.

وی اظهار کرد : نکته دیگر آن است که متاسفانه افتتاح ناقص این ورزشگاه در گذشته مصائبی هم برای ما ایجاد کرده چرا که افزون بر مشکل چمن مصنوعی، جایگاه خبرنگاران، جایگاه VIP، سامانه روشنایی و ... از دیگر نواقصی است که فضای ورزشی دارد و باید برطرف بشود.

برابر گزارش های رسانه ای، این ورزشگاه در ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ پس از بازسازی و مرمت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سطح چمن مصنوعی این ورزشگاه به گستره حدود هشت هزار و ۳۰۰ متر، چهارهزار و ۱۰۰ متر فضای سکو ها دارای سایبان و صندلی برای تماشاگران، نمایشگر ورزشگاهی، سیستم روشنایی برای بازی در شب، جایگاه VIP و هزار و ۱۰۰ متر مربع فضای اداری از مهم ترین مشخصات این ورزشگاه بوده که طبق گزارش مسوولان در زمان افتتاح مطرح شده بود.

مردم نوشهر خواهان برگزاری مسابقات در این شهر هستند

فرماندار نوشهر هم با انتقاد از عدم همراهی مسوولان سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشور در زمین فوتبال این شهر گفت : حامیان، هواداران تیم و شهروندان نوشهر حتی خطه غربی این استان با همه مسائل و مشکلات اقتصادی از تیم حمایت و حتی زمان بازی ها در این ورزشگاه استقبال چشمگیری داشتند و این تیم را تشویق می کردند.

رستم زرودی در نشست شورای اداری که به تازگی در فرمانداری نوشهر برگزار شد، افزود : اگر مسوولان سازمان لیگ مدعی هستند این ورزشگاه غیر استاندارد است پس چرا آن زمان اجازه می دادند افتتاح شود و افزون بر آن نوشهر جزو یکی از شهرستان های غربی استان بوده که در گذشته هم در تیم دارای شموشک نوشهر، ایرسوتر و همچنین پرورندان بازیکنان نظیر خلعتبری، رحمان احمدی، میثم بائو، کیانوش رحمتی زبانزد عام و خاص بوده است.

این مسوول اظهار کرد : حالا که مدت زمان چندانی تا زمان بازی ها لیگ دسته باقی نمانده آنچه مسوولان سازمان لیگ در پیگیری ها پاسخ داده اند آن است که که این بازی ها در استان البرز یا بابل برگزار شود و در این نشست اعلام می کنم هیچگاه از این موضوع کوتاه نیامده و اجازه نمی دهم چنین اتفاقی رخ دهد

فرماندار نوشهر گفت : این روزها مردم این شهر به ویژه اهالی ورزشدوست فوتبال در هر نقطه ای از شهر یا در روزهای سه شنبه ملاقات عمومی یکی از مهم ترین خواسته های آنان برگزاری این مسابقات در ورزشگاه این شهر بوده و بنابراین همه باید کمک کنیم تا این خواسته به حق مردم محقق شود.

نظر شما