شناسهٔ خبر: 67777109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

تعریف کلی درباره ی کوپلینگ

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

مجموعه شفت شناور زمانی استفاده می شود که فاصله بین تجهیزات خیلی زیاد باشد برای کوپلینگ های اسپیسر یک مجموعه شافت شناور استاندارد از دو واحد استاندارد تشکیل شده است کوپلینگ دنده ای درگیر و شفت اتصال شفت شناور می تواند نیاز به آن را برطرف کندپشتیبانی از یاتاقان اضافی در امتداد شفت های پوشا، زیرا شفت توسط پشتیبانی می شود تجهیزات متصل از طریق دو درگیری، نوع جفت نزدیک دارای دو نیمه انعطاف پذیر است. . کوپلینگ های اسپیسر برای کاربردهای پمپ و کمپرسور، سرویس دهی متصل را ساده می کند تجهیزات کوپلینگ های اسپیسر از یک کوپلینگ درگیری دوگانه استاندارد با اسپیسر استفاده می کنند لوله و یک مجموعه اضافی از اتصال دهنده ها دارای طول اسپیسر برای تحویل سریع هستند موجود در اندازه های محبوب طول های ویژه نیز موجود است

کوپلینگ های اسپیسر

مجموعه شفت شناور زمانی استفاده می شود که فاصله بین تجهیزات خیلی زیاد باشد برای کوپلینگ های اسپیسر یک مجموعه شافت شناور استاندارد از دو واحد استاندارد تشکیل شده است کوپلینگ های درگیر، دو دیسک شکاف و یک شفت اتصال یک شفت شناور می تواند حذف شود نیاز به تکیه گاه های بلبرینگ اضافی در امتداد شفت های پوشا، زیرا شفت است. طرح تک درگیری با شفتهای شناور یا سه بلبرینگ استفاده می شود قطارهای درایو این دارای یک نیمه انعطاف پذیر و یک نیمه صلب است و فقط انحراف زاویه ای را می پذیرد

.C:\Users\MB\Desktop\IMG-20240531-WA0040.jpg C:\Users\MB\Desktop\IMG-20240531-WA0040.jpg

کاربرد کوپلینگ ترمز دیسکی

چرخ ترمز دو یا تک درگیر و کوپلینگ ترمز دیسکی استفاده می شود کاربردهایی مانند جرثقیل، بالابر و نوار نقاله کوپلینگ ترمز چرخ ترمز و دیسکی انطباق نادرست بین تجهیزات متصل و رفع نیاز به پسوند دو شفت روی موتورها و درایوهای دنده برای کاربردهایی که نیاز به ترمز دارند کوپلینگ های کشویی دوگانه و تک درگیری برای کاربردهایی که نیاز به محوری دارند استفاده می شود. در شفت تجهیزات متصل استفاده می شود این اغلب به معنای اندازه کوپلینگ کوچکتر است می تواند مورد استفاده قرار گیرد. می توان دهانه های شفت کوتاه تری را در نظر گرفت، زیرا هیچ نقصی در پوشش مورد نیاز نیست.

کوپلینگ های عایق

برای از بین بردن جریان ازهیدرو کوپلینگ عایق درگیر دوگانه، تک یا سفت و سخت استفاده می شود جریان سرگردان از یک شفت به شفت دیگر و برای محافظت از تجهیزات حساس الکتریکی آنها برای مقاومت در برابر جریان های بالقوه بالا، مدارهای کوتاه یا بارهای ساکن در نظر گرفته نشده اند کوپلینگ های عایق شده از هاب ها و آستین های استاندارد تشکیل شده اند و از قطر کمتری استفاده می کنند. کوپلینگ های قطع کننده نوع برای برنامه های کم سرعت که نیاز دارند استفاده می شود. قطع سریع تجهیزات یا درایوهای اینچ برای سرویس های گاه به گاه استفاده می شود. یا بازرسی اجزای سیستم درایو و بیشتر در موارد قابل حمل استفاده می شود.

موارد لازم برای خرید کوپلینگ دنده

دویدن دور در دقیقه•

کاربرد یا نوع تجهیزاتی که باید متصل شود (موتور به پمپ، دنده درایو به•

نوار نقاله و غیره)

قطر شفت•

شکاف شفت•

محدودیت فضای فیزیکی•

اطلاعات حفره یا پایان خاص و نوع تناسب•

اسب بخار یا گشتاور•

توضیحی دیگر از کوپلینگ

کوپلینگ های سفت و سخت زمانی استفاده می شوند که نیازی به انطباق با ناهماهنگی وجود نداشته باشدکوپلینگ پین برشی برای کاربردهایی که در معرض گیر کردن و اضافه بار هستند استفاده می شود پین ها شکسته می شوند، تجهیزات به طور فیزیکی قطع می شود، در صورت تمایل از آسیب جلوگیری می کند.

کوپلینگ فک مارتین

کوپلینگ فک مارتین دو خط کامل کوپلینگ فکی یکی برای اسب بخار بیشتر و یکی برای قابلیت تعویض کوپلینگ انعطاف پذیر همزمان با جبران ناهماهنگی شفت به صورت موازی، توان را به آرامی انتقال دهید عدم تراز به و شناور انتهایی به طراحی فلنج دو تکه را فراهم می کند نصب سریع و آسان و عنصر الاستومری ضربه و پیچ خوردگی را جذب می کند. سپس بخش مرکزی کوپلینگ ها را می توان بیرون آورد و واشر پمپ را خارج کرد. فلت های آشکار روی توپی های اسپیسر چرخش شفت ها را با آچار تسهیل می کنند.

کوپلینگ ها وانواع آن

کوپلینگ ها به دو گروه اصلی کوپلینگ و کلاچ ها کلاچ ها گشتاور قابل انتقال را قطع یا محدود می کنند. نیروهای درگیر و جداکننده از بیرون کلاچ های کارکرده از طریق مکانیکی وارد می شوند، عملکرد الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی سازوکار. اضافه بار، کلاچ گریز از مرکز یا چرخ آزاد انرژی درگیر کننده خود را از خروجی ارسالی می گیرند. کوپلینگ های سفت و سخت، طراحی شده به عنوان گیره، فلنج یا مکانیزم کوپلینگ‌ها، ماشین‌هایی را به هم متصل می‌کنند که نباید تحت هیچ کدام قرار گیرند. ناهماهنگی شفت کوپلینگ های هیدرودینامیکی، اغلب نیز کوپلینگ های سیال یا فوتینگر نامیده می شوند که به عنوان راه اندازی استفاده می شوند. کوپلینگ در درایوها با گشتاورهای اینرسی جرمی بالا ماشین رانده شده در فن آوری درایو اغلب انعطاف پذیر است.

کوپلینگ های انعطاف پذیر و ارتجاعی

کوپلینگ های انعطاف پذیر کوپلینگ های فلندر انعطاف پذیر طیف وسیعی از برنامه های کاربردی ممکن یک سیستم مدولار استاندارد گسترده و همچنین کودتای ویژه برنامه های کاربردی طراحی شده خاص لینگ ها موجود است کوپلینگ های بسیار انعطاف پذیر کوپلینگ های فاقد محیط هستند پشت شلاق ظرفیت میرایی و پیچش کم آنها سفتی آنها را به ویژه مناسب می کند. کوپلینگ های مثبت، که ممکن است به صورت پیچشی طراحی شوند. صلب، انعطاف پذیر پیچشی یا بسیار انعطاف پذیر، استفاده می شود کوپلینگ های پیچشی صلب به گونه ای طراحی شده اند که در یک صلب باشند جهت محیطی و انعطاف پذیر در جهت شعاعی و محوری یون ها زاویه چرخش و گشتاور انجام می شود از طریق کوپلینگ بدون تغییر فاز کوپلینگ های انعطاف پذیر پیچشی دارای عناصر ارتجاعی هستند.

کاربرد کوپلینگ در صنایع

درایوهای نامناسب اغلب علت آب بندی، غلتش هستند. خرابی یاتاقان یا کوپلینگ تراز باید انجام شودکوپلینگ هایی با عناصر انعطاف پذیر عمدتاً از الاس مواد تومر ناهماهنگی شفت منجر به تغییر شکل می شود یون عناصر الاستومری عناصر الاستومری می تواند ناهماهنگی شفت را به عنوان تغییر شکل در یک محوری جذب کند، کوپلینگ های تک مفصلی نیازی به آداپتور ندارند. جهت شعاعی و زاویه ای درجه مجاز عدم تراز به اندازه کوپلینگ، سرعت و نوع عنصر الاستومری هستند.

FLUDEX کوپلینگ

اگر یک کوپلینگ FLUDEX با یک کوپلینگ غیرمجاز کار کند لغزش زیاد برای مدت طولانی، پر شدن روغن محفظه کوپلینگ بیش از حد گرم خواهد شد. شاخه های ایمنی قابل ذوب که پس از رسیدن روغن پر شده را در محیط رها کنید بنابراین در هر کود دمایی از پیش تعیین شده تعبیه شده است. مسکن لینگ اینها کوپلینگ را از موارد غیر قابل تعمیر محافظت می کنند آسیب ناشی از گرمای بیش از حد یا فشار بیش از حد و قطع موتور محرک را از ماشین محرک جدا کنید.

کاربرد های کوپلینگ

این عملکرد دوباره پر کردن یک درایو را قادر می سازد تا نرم شود با گشتاور استارت بسیار کم و تقریباً شروع شد موتور بدون بار اما در همان زمان افزایش یافت گشتاورهای بار را می توان با افزایش گشتاور در غلبه کرد جفت. خاصیت کوپلینگ با محفظه تاخیری می تواند باشد به طور مفید استفاده می شود، به عنوان مثال، برای شروع نرم و خالی، تسمه نقاله نیمه بارگذاری شده و با بار کامل. کوپلینگ های سری FG برای گشتاور راه اندازی معمولی استفاده می شوند محدودیت، به عنوان یک کلاچ شروع برای جداسازی لرزش و برای محدودیت اضافه بار در صورت انسداد درایو محفظه تاخیری وجود ندارد و جفت انعطاف پذیر است به طور مستقیم فلنج بر روی چرخ تیغه نصب شده است. هنگامی که کوپلینگ راه اندازی شد، بخشی از روغن پر می شود به زور وارد محفظه سدسازی می شود. این را قادر می سازد محدودیت گشتاور مورد نظر (تقریباً دو برابر TN) باید به دست آید در هنگام راه اندازی موتور در سری FV اتاق تاخیر همچنین بخشی از روغن پر شده را مطابق با دریافت می کند سطح سیال هنگامی که کوپلینگ ثابت است. در حین شروع پر شدن موثر روغن در محفظه کار کاهش می یابد با مقدار سیال در محفظه تاخیر، بنابراین گشتاور راه اندازی را به شدت کاهش می دهد (تقریباً 1.5 برابر TN). از محفظه تاخیر واقع در سمت درایو، روغن به طور وابسته به زمان به اتاق کار از طریق بازخورد داده می شود سوراخ های کوچک و گشتاور جفت افزایش می یابد، حتی اگر خروجی مسدود شده است.

توضیح درباره ی هیدروکوپلینگ

پروانه پمپ با سرعت موتور رانده می شود، اما پروانه توربین ثابت می ماند. لغزش ضرب در توان ارسالی نشان دهنده این است از دست دادن توان کوپلینگ که به گرما تبدیل می شود داخل پر کننده روغن مقدار حرارت تولید شده باید از طریق محفظه کوپلینگ در محیط منتشر شود برای جلوگیری از افزایش غیرمجاز دما دارای امتیاز خروجی کوپلینگ عمدتاً با اتلاف توان تعیین می شود که می تواند در یک عملیات هنوز قابل قبول از بین برود دما یا حد لغزش تنظیم معقول. این متمایز جفت از همه کودتاهای مثبت است گزینه های مونتاژ لینگ که گشتاور کوپلینگ نامی برای آنهاست مشخصه تعیین کننده است بسته به سری کوپلینگ ، درایو از طریق روتور داخلی (شفت/شفت توخالی با تیغه متصل محکم چرخ) یا از طریق پروانه محفظه تیغه ای (چرخ تیغه مسکن). پروانه محرک پروانه پمپ است و پروانه رانده، پروانه توربین است.

کوپلینگ های هیدرودینامیکی

دو پروانه با تیغه شعاعی متضاد در یک قرار دارند مسکن ضد نشتی پروانه ها مکانیکی نیستند به یکدیگر متصل می شوند. به دلیل موازی محوری تیغه های مرتب شده، گشتاور به طور مستقل منتقل می شود جهت چرخش و صرفاً با پر کردن روغن. کوپلینگ های هیدرودینامیکی دارای ویژگی مناسب هستند اتصالات موتورهای جریان سیال گشتاور قابل انتقال بستگی به چگالی و مقدار سیال عامل دارد و با مجذور سرعت درایو و پنجم افزایش می یابد قدرت قطر پروفیل که نشان دهنده اندازه کوپلینگ است. که در پروانه پمپ رانده، انرژی مکانیکی تبدیل می شود به انرژی جریان جنبشی سیال عامل. در توربین پروانه، که به سمت خروجی متصل است، انرژی جریان دارد دوباره به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. برای ایجاد گردش سیال عامل لازم برای انتقال گشتاور، تفاوت در سرعت ضروری است بین پروانه های پمپ و توربین یک گریز از مرکز میدان فشار نیرو تنظیم شده است که در سریعتر بیشتر است. تابلو شامل یک کلید محدود با ساخت و ساز تماس قطع و یک دوربین چرخان. کلید لیمیت و بادامک روی یک صفحه پایه مشترک نصب می شوند. کلید حرارتی به جای یک پلاگین پیچ به محفظه پیچ می شود. این دوشاخه ایمنی قابل ذوب (با دمای پاسخ بالاتر برای ایمنی بیشتر در کوپلینگ باقی می ماند.

کاربرد کوپلینگها

کوپلینگ های در درایوهای نوار نقاله استفاده می شود سیستم هایی مانند تسمه نقاله، آسانسور سطلی و نوار نقاله های زنجیره ای در صنایع سنگین کوپلینگ های برای کاربردهایی مانند تیغه چرخ ها استفاده می شود سنگ شکن، پرس غلتکی، میکسر، هواکش بزرگ، دیگ بخار پمپ های تغذیه، کمپرسورهای بزرگ، سانتریفیوژها و کمکی درایو برای آسیابکاربردهای دیگر، به عنوان مثال، درایوهای پمپ درایوهای ژنراتور ، سیستم های برق بادی و درب و درایوهای دروازه در درایوهای با موتورهای دیزلی از کوپلینگ ها بر روی ماشین های محرک با گشتاور جرمی اینرسی بالا استفاده می شود. هنگامی که توده های بزرگ راه اندازی می شوند، قطار درایو است فقط در گشتاور تعیین شده توسط کوپلینگ شتاب می گیرد مشخصه. عملیات شروع در طول زمان پخش می شود، ماشین رانده شده به آرامی و نرم شروع به کار کرد. در مورد شرایط عملیاتی خاص، مانند بیش از حد بارگیری یا مسدود کردن ماشین رانده، کودتای لینگ حداکثر بار گشتاور را محدود می کند و از بی اثر شدن جلوگیری می کند. اثر جرم موتور در حال چرخش بر روی قطار محرکه سپس کوپلینگ به عنوان یک کلاچ ایمنی نگهدارنده بار عمل می کند. تا زمانی که درایو توسط کنترل موتور یا کوپلینگ خاموش شود.

کوپلینگ فلندر

توپی کوپلینگ باید به صورت محوری محکم شود، به عنوان مثال. با یک مجموعه واشر پیچ یا انتهایی کلید موازی باید ایمن باشد در برابر جابجایی محوری در شفت ماشین. تمام کوپلینگ های فلندر با سوراخ تمام شده و موازی راه کلید با یک پیچ تنظیم طراحی شده است. استثنا هستند برخی از کوپلینگ های سری ، که در آنها پایان می یابد واشر استفاده می شود. در طول مونتاژ، بستن مخروطی

بار کوپلینگ نامی به دست آمده از این طراید باشد ضرب در عوامل و مقایسه با کودتای رتبه بندی شده گشتاور لینگ یک روش ایده آل اما گران قیمت اندازه گیری است مشخصه گشتاور روی کوپلینگ برای این، فلندر آداپتورهای ویژه مجهز به اندازه گیری گشتاور را ارائه می دهد گشتاورهای مشخص شده در جداول داده های رتبه بندی توان از سری کوپلینگ لزوماً روی شفت اعمال نمی شود. اتصال هاب بسته به اتصال شفت به توپی، اثبات ثبات فرم مورد نیاز است. فلندر توصیه می کند ها به صورت اصطکاکی به شفت دستگاه متصل می شوند.

کوپلینگ های فلودکس کوپلینگ های سیال هیدرودینامیکی هستند که بر اساس اصل فوتینگر عمل کنید. قطعات کوپلینگ روی دو طرف ورودی و خروجی به صورت مکانیکی به هم متصل نیستند به یکدیگر. خروجی از طریق پر کردن روغن منتقل می شود در کوپلینگ می چرخد و به صورت شعاعی هدایت می شود.

ناهماهنگی شفت

ناهماهنگی شفت نتیجه جابجایی در طول است مونتاژ و بهره برداری و در جایی که ماشین آلات کار می کنند دارای دو یاتاقان شعاعی که هر کدام به طور محکم جفت شده اند باعث وارد شدن بارهای زیاد بر روی یاتاقان ها می شود. کشسان تغییر شکل قاب پایه، فونداسیون و ماشین محفظه منجر به انحراف شفت می شود که نمی تواند باشد حتی با هم ترازی دقیق جلوگیری می شود. علاوه بر این، به دلیل اجزای جداگانه درایو گرمای قطار در حین کار، انبساط حرارتی متفاوت است محفظه های دستگاه باعث ناهماهنگی شفت می شود. انحراف محوری انحراف شعاعی انحراف زاویه ای کوپلینگ های دو مفصلی کوپلینگ های دو مفصلی همیشه با آداپتور طراحی می شوند. دو سطح مفصلی قادر به جذب محوری و زاویه ای هستند ناهماهنگی ناهماهنگی شعاعی از طریق شکاف رخ می دهد بین دو سطح مفصلی و جابجایی زاویه ای سطوح مفصلی عدم تراز زاویه ای مجاز میزان در سطح مفصل اغلب حدود 0.5 درجه است. مجاز ناهماهنگی شفت کوپلینگ را می توان از طریق تنظیم کرد طول آداپتور اگر بیش از دو نفر باشد سطوح مشترک، نمی توان موقعیت را تعریف کرد جفت کردن قطعات نسبت به محور چرخش (کمتر کوپلینگ های میل لنگ موازی که اغلب استفاده می شوند یک استثنا هستند.

الزامات کوپلینگ

جبران ناهماهنگی شفت با کم نیروهای ترمیمی کنترل فرکانس ارتعاش زاویه ای مشخصه و میرایی وقفه یا محدودیت گشتاور

عایق صدا، عایق برق کوپلینگ ها اغلب بعد از ماشین آلات انتخاب می شوند متصل قبلاً انتخاب شده اند. با تشکر از یک بزرگ تعداد گزینه های مختلف مونتاژ کوپلینگ، خاص شرایط حاشیه ای برای ترخیص و اتصال فراهم شده است. به طور ایمن بدون گیره، آنها مخروطی هستند و از هر دو جدا می شوند فلنج بوش و مخروطی برای ایجاد یک اتصال گیره، از بین بردن لرزش، ارتعاش، و خوردگی فرسایشی این همان بوش استفاده شده قطار مکانیکی شامل واحدهای جداگانه است مانند موتور، گیربکس و ماشین محرک. جفت این مجموعه اجزا را به هم متصل می کند. و همچنین انتقال حرکت چرخشی و گشتاور، الزامات دیگری ممکن است برای کوپلینگ ایجاد شود. فشرده سازی روی واشر تولید شده توسط اکشن دوربین مهر و موم مثبت ایجاد می کند. را سطوح روی صندلی واشر، صورت آداپتور، و واشر باید صاف و بدون آلودگی باشد بازوهای بادامک باید در موقعیت کاملا بسته برای مناسب درگیری بازوهای بادامک همه کوپلرها با استاندارد ارائه می شوند واشر . مشتریان ممکن است نوع حلقه ها، پین ها و بازوهای بادامک است

اجزاء کوپلینگ

کوپلینگ های فقط از تعداد کمی و مستحکم ساخته شده اند اجزاء. اجزای داخلی شامل توخالی است شفت یا شفت جامد ، که چرخ تیغه (105) به آن است متصل. محفظه بیرونی شامل پوشش است و محفظه چرخ تیغه (101). مفصل ساخته شده است

به عنوان یک اتصال فلنج پیچ شده و با حلقه O مهر و موم شده است. را محفظه بیرونی و شفت یا شفت توخالی دو برابر است تکیه گاه بلبرینگ و به بیرون با مهر و موم شده اند. با اضافه کردن نشتی و تلفات تجهیزات سوئیچینگ حرارتی سیال هیدرولیک و همچنین خطر و آلودگی محیط زیست در صورت گرم شدن بیش از حد کوپلینگ می توان اجتناب کرد. تجهیزات سوئیچینگ حرارتی کار نمی کند اگر a سمت دستگاه مسدود شده و محفظه کوپلینگ مسدود شده است به این طرف متصل است. اگر کوپلینگ ثابت باشد، پین سوئیچینگ نمی تواند تجهیزات سوئیچینگ را فعال کند. تجهیزات سوئیچینگ حرارتی شامل حرارت است.

ویژگیهای کوپلینگ

مشخصه گشتاور به میزان پر شدن روغن بستگی دارد

در کوپلینگ. این امر قابل انتقال را قادر می سازد گشتاور هنگام راه اندازی از طریق سطح پر کردن تنظیم می شود. با با سطح پر شدن بالاتر، گشتاور شروع افزایش می یابد، در حالی که لغزش عملیاتی و در نتیجه دمای جفت افزایش می یابد

کاهش می دهد. برعکس، با سطح پر شدن کمتر، گشتاور شروع می شود کاهش می یابد، جفت نرم تر می شود، در حالی که لغزش و افزایش دمای جفت خاموش شروع عملیات مداوم

گشتاور راه اندازی را می توان بدون افزایش مداوم کاهش داد. لغزش عملیاتی شدید با استفاده از یک نوع کوپلینگ با اتاق تاخیر روی این کوپلینگ ها قسمتی از روغن پر شده است ابتدا به صورت غیر فعال در محفظه تاخیر ذخیره می شود. ستاره- گشتاور طور قابل توجهی کاهش می یابد به این دلیل کاهش پر کردن شروع در محفظه کار جفت. پر شدن محفظه تاخیر بسیار آهسته اجرا می شود، عمدتا فقط در پایان عملیات شروع، از محفظه تاخیر به محفظه کار، باعث پر شدن فعال در آن به تدریج و پیوسته افزایش یابد لغزش عملیاتی برای رسیدن به یک مقدار مربوط به کل پر كردن است. بین سطوح مهر و موم این مهر و موم به این دلیل ایجاد می شود که بازوهای بادامک جفت زن به خوبی در برابر شیار قرار می گیرند. آداپتور نر یک مهر و موم مثبت مستلزم آن است که سطوح روی صندلی واشر، صفحه آداپتور و واشر باشند صاف و بدون آلودگی همچنین بازوهای بادامک است

نظر شما