شناسهٔ خبر: 67777066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر عراق: آماده هماهنگی امنیتی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستیم

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق بابیان اینکه مواد مخدر جزء جرائم فرامرزی است و هیچ کس از آن در امان نیست، گفت که کشورش آماده همکاری و هماهنگی امنیتی مشترک با کشورهای همجوار برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، محمد شیاع السودانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح دومین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در بغداد گفت که مسئولیت سنگینی بر عهده ما است.

السودانی، افزود که نگاه ما به مواد مخدر، تنها به آسیبی که به جوانان ما می زند، خلاصه نمی شود، بلکه ما آن را عامل اساسی بی ثباتی در منطقه می بینیم.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه مواد مخدر، خانواده ها را از بین می برد و عامل جذب تروریست ها و قاتلان است، گفت که مواد مخدر وسیله ای برای ویران کردن جوامع از درون است.

السودانی با بیان اینکه تاثیر شرارتی که مواد مخدر ایجاد می کند، کمتر از جنگ ها نیست، گفت که مبارزه با مواد مخدر، اولویت دولت عراق است.

وی بابیان اینکه کشورهای همسایه می توانند تلاش ها را یکپارچه کنند تا جوامع ما خالی از آفت مواد مخدر باشد، بیان کرد که دولت عراق اقدامات متعددی را برای از بین بردن باندهای مواد مخدر آغاز کرده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه مواد مخدر جزء جرائم فرامرزی است و هیچ کس از آن در امان نیست، گفت که عراق برای هماهنگی امنیتی مشترک با کشورهای همجوار آماده است.

وزیر کشور عراق نیز در این نشست گفت: بلای جانسوز مواد مخدر به شبحی تبدیل شده است که جوانان ما را تعقیب می کند و این تهدید به شدت در حال افزایش است.

عبدالامیر الشمری افزود: ما به یک سند بین المللی برای مهار بلای مواد مخدر نیاز داریم چرا که همکاری و هماهنگی برای مقابله با تهدید مواد مخدر یک ضرورت است و بدون همکاری ثمربخش، امکان مبارزه با مواد مخدر وجود نخواهد داشت و این تهدید همچنان ادامه خواهد داشت.

الشمری گفت: ما اقدامات و برنامه های سنجیده زیادی را برای تحت پیگرد قرار دادن قاچاقچیان مواد مخدر آغاز کرده ایم و تا کنون موفق شده ایم تعدادی از سردسته های قاچاقچیان مواد مخدر را بازداشت یا به هلاکت برسانیم.

وی خاطر نشان کرد ما یادداشت تفاهم های بسیاری با کشورهای همجوار برای مقابله با پدیده مواد مخدر امضا کرده ایم.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق و سردار ایرج کاکاوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در این نشست شرکت کرده اند

وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد، مورد استقبال عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق قرار گرفت.

دیدار و گفت و گو با مقامات عالی عراق، شرکت در دومین کنفرانس منطقه ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق و همچنین پیگیری مسائل مرتبط با مراسم پیاده روی اربعین و بررسی ظرفیت‌های موجود در این زمینه از مهمترین محورهای این سفر است.

وحیدی در این سفر دو روزه همچنین با وزرای کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس منطقه ای در زمینه همکاری های دوجانبه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه گفت و گو خواهد داشت.

دومین کنفرانس منطقه ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق، امروز - دوشنبه - با حضور وزاری کشورهای عضو و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربستان، اردن، کویت ، ترکیه، مصر، سوریه و لبنان در بغداد برگزار می شود.

نشست مقدماتی این کنفرانس با حضور روسای پلیس هیات های کارشناسی کشورهای عضو در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار گردید.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به منظور شرکت دراین کنفرانس و گفت و گو با مقامات عالی این کشور، وارد بغداد شد.

نظر شما