شناسهٔ خبر: 67776945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

هشدار تداوم گرما در استان تهران / استانداری: مردم مصرف آب و برق خود را مدیریت کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد تداوم هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: توصیه مدیریت بحران به مردم عزیز این است که مصرف حامل‌های انرژی (آب و برق) را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد تداوم هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: توصیه مدیریت بحران به مردم عزیز این است که مصرف حامل‌های انرژی (آب و برق) را مدیریت کنند.

به گزارش استانداری تهران، حامد یزدی مهر، صبح دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم ماندگاری توده گرم هوا در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی این گرما تا روز جمعه پنجم مردادماه ادامه دار خواهد بود.

یزدی مهر با بیان اینکه منطقه اثر این تداوم گرما همه استان تهران به ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان پیش‌بینی شده است، گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب افزود: با توجه به معضل کمبود و تنش آب، از مردم تقاضا داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مدیریت بهینه مصرف را در دستور کار قرار دهند، همچنین ضروری است که مصرف آب در بخش‌های مختلف از جمله استفاده در کشاورزی، آبیاری فضای سبز و صنعت مدیریت و مصارف غیرضروری حذف شود.

وی بهینه‌سازی مصرف را از وظایف و مسئولیت‌های همه افراد جامعه دانست و بیان کرد: با آموزش و فرهنگ سازی چگونگی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف آب و برق به مردم، به خصوص در فصول گرم سال، می‌توانیم تحقق مناسب این مسؤولیت را در همه ارکان جامعه مشاهده کنیم.

یزدی مهر بر ضرورت مدیریت مصرف بهینه استفاده از وسایل سرمایشی و تنظیم درجه مناسب کولر‌ها تاکید و عنوان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و تداوم این شرایط جوی، مدیریت مصرف آب و برق در همه بخش‌ها توسط شهروندان عزیز ضروری می‌باشد.

 

منبع: ایرنا

نظر شما