شناسهٔ خبر: 67776840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ماجرای فوت یک موتورسوار در پیست تهران؛ اورژانس دیر رسید؟

در پی انتشار خبری به نقل از مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با موضوع تاخیر در رسیدن تیم اورژانس به محل حادثه در پیست شهران که منجر به فوت یک موتورسوار شده، روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سازمان اورژانس استان تهران به انتشار خبری از سوی مسئولان اتومبیلرانی و موتورسواری مبنی بر دیر رسیدن اورژانس بر بالین یک موتورسوار که بر اثر سانحه در پیست شهران فوت شد، واکنش نشان داد.

در پی انتشار خبری به نقل از مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با موضوع تاخیر در رسیدن تیم اورژانس به محل حادثه در پیست شهران که منجر به فوت یک موتورسوار شده، روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه آمده است:

به گزارش تسنیم، «ضمن ابراز تاسف برای فوت آن هموطن عزیز در این حادثه، روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران اعلام می‌دارد؛ در روز جمعه (۲۹ تیرماه ۱۴۰۳) در ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه گزارش سقوط از ارتفاع به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد.

با توجه به اینکه در لحظه تماس، نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس و پایگاه‌های همجوار به تعداد ۶ پایگاه عملیاتی در ماموریت و بر بالین بیمار یا مصدومان دیگر بودند، آمبولانس از پایگاه هفتم بوستان جوانمردان به آدرس مورد نظر اعزام می‌شود و با توجه به حجم بالای ترافیک در زمان یادشده و همچنین مسیر دشوار دسترسی به مصدوم، کارشناسان اورژانس در مدت زمان ۳۵ دقیقه در محل حاضر شدند که بعد از بررسی و انجام اقدامات لازم، راکب موتورسوار فاقد علائم حیاتی گزارش شد.

بر همین اساس، ادعای رسیدن تیم اورژانس پس از ۹۰ دقیقه، کاملا کذب و بی‌اساس است و تنها به دلیل عدم آشنایی این عزیزان با شرایط سخت کاری اورژانس و به منظور تخریب وجهه این سازمان زحمتکش مطرح گردیده است.

این‌گونه اظهارات نادرست و غیرمسئولانه نه‌تن‌ها تلاش‌های بی‌وقفه اورژانس را نادیده می‌گیرد، بلکه موجبات ایجاد تردید در بین مردم و تضعیف اعتماد عمومی نسبت به این نهاد حیاتی را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود ۲۵ درصد ماموریت‌های سراسر کشور در استان تهران انجام می‌پذیرد. این در حالی است که ۲۵ درصد منابع موجود در اختیار این سازمان نیست و اورژانس استان تهران در حال حاضر با یک‌سوم منابع نسبت به شرایط استاندارد تعیین‌شده در حال پاسخگویی به بیش از ۱۱۰۰۰ تماس روزانه مردم شریف استان تهران است.

بدیهی است که مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز با انجام تکالیف قانونی خود و رعایت نکات ایمنی و در نظر داشتن عدالت و انصاف، زحمات یک سازمان سختکوش و ارائه خدمات رایگان با حداقل امکانات موجود را زیر سوال نمی‌بردند و از طریق رسانه‌ها به نشر اطلاعات نادرست نمی‌پرداختند.»

نظر شما