شناسهٔ خبر: 67776701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه:

صاحبان واحدهای صنفی از نگهداری وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه خودداری کنند

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه هشدارهایی را به شهروندان ارائه کرد و گفت: درخواست می‌شود مغازه‌داران از نگهداری وجوه نقد به مقدار زیاد و اسناد مالی باارزش در واحد صنفی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا پارسایی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از مواردی که شهروندان لازم است رعایت کنند این است که تا حد امکان از دایر کردن مراکز تجاری در مکان‌های ناامن خودداری و نکات ایمنی را در راه‌های ورودی مغازه رعایت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان باید برای استخدام افراد اطمینان لازم را داشته باشند و از نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد، اسناد مالی، اجناس قابل حمل و با ارزش در مغازه خودداری و از موجودی دقیق مغازه و انبار اطلاع داشته باشند و به صورت دوره‌ای آن را کنترل کنند.

رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه با تاکید بر رعایت استحکام و ایمنی ساختمان در زمان ساخت‌وساز یا خرید یا اجاره ملک تجاری تصریح کرد: شهروندان از دایر کردن مغازه‌های طلافروشی، صرافی‌ها و سایر مراکز مالی در کنار گاراژها، اماکن متروکه، مسافرخانه‌ها، اماکن عمومی، باغ‌ها و محل‌های بسیار خلوت و کم‌تردد خودداری کنند و در صورتی که کنار مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد، دیوارهای مغازه را با آهن یا بتن، مستحکم و غیرقابل نفوذ کنند.

پارسایی‌کیا در خصوص نصب تجهیزاتی همچون دزدگیر، دوربین مداربسته و درهای ضد سرقت برای افزایش ایمنی مراکز تجاری اضافه کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند و دوربین نصب و تصاویر باکیفیتی را ضبط کنند، چشمی دوربین نباید در معرض دید و در دسترس باشد و کابل‌های مربوط به دوربین نباید به نحوی در اختیار قرار گیرد که به‌راحتی بتوان آن‌ها را قطع کرد.

وی گفت: شهروندان باید از دادن کلید مغازه به افراد غیرمطمئن، شرکت‌های خدماتی و کارگرانی که برای تعمیر مراجعه می‌کنند خودداری کنند و در صورت نقل به مکانی که به‌تازگی خریداری کرده است یا اجاره کرده‌اند، قفل تمام درها را عوض کنند.

رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه افزود: مغازه‌داران باید دقت داشته باشند تا از خرید اموال، اشیا و جواهرات بدون فاکتور از افراد ناشناس خودداری کنند.

نظر شما