شناسهٔ خبر: 67776510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اذعان رسانه عبری به مقاومت ۱۲ ساعته یک مبارز فلسطینی در خان‌یونس

سپیده حسینی

یک روزنامه عبری از مقاومت ۱۲ ساعته یکی از نیروهای مقاومت فلسطین در برابر گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در خان‌یونس نوشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکی از نیروهای مقاومت فلسطین حماسه دیگری از شجاعت، استقامت و جانفشانی را رقم زد و در درگیری در خان‌یونس به تنهایی ۱۲ ساعت مقابل یک گروه کامل از نظامیان صهیونیست ایستادگی کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه اعتراف کردند که این نیروی مقاومت فلسطین در جریان درگیری با گروهی از نیروهای ارتش این رژیم از دستکم ۱۰ نارنجک نجات یافت.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» درباره جزئیات این درگیری و استقامت ۱۲ ساعته این فلسطینی در خان‌یونس نوشت: درگیری ۱۶ فوریه سال جاری میلادی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه و زمانی آغاز شد که یک گروه از نیروهای ارتش برای کنترل یک ساختمان وارد آن شدند اما در کمین نیروهای مقاومت قرار گرفتند و در نتیجه آن یکی از سربازها زخمی شد، در نتیجه نیروها از ساختمان عقب‌نشینی کرده و یک پهپاد کوچک را فرستادند، در بررسی با پهپاد مشخص شد که یک یا دو نیروی مقاومت در زیرزمین ساختمان حضور دارند.

آحارونوت به نقل از فرمانده این گردان ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: پس از بمباران شدید و زمانی که غبار فروکش کرد، پهپاد دیگری به پرواز درآمد و در حالی که هنوز هوا غبارآلود و تاریک بود، یک نیروی مقاومت که روی زمین افتاده و اسلحه‌اش میان ۲ پایش قرار دارد، مشاهده شد.

این روزنامه عبری افزود پس از انفجار فرمانده این نیروها به ورودی اتاق نزدیک شد تا نارنجکی را به سمت این فلسطینی پرتاب کند که ناگهان متوجه شد او تظاهر به مردن کرده و در یک حرکت غافلگیرانه به سمت آنها تیراندازی کرد که در نتیجه یک سرباز زخمی شد، این گردان در ادامه یک پهپاد دیگر برای کشتن این فلسطینی ارسال کرد و مشخص شد که او بعد از پرتاب ۱۰ نارنجک هنوز زنده است و پشت کیسه‌های شن پناه گرفته است، این فلسطینی پس از ۶ ساعت درگیری تسلیم نشد و از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت می‌کرد تا اینکه در نهایت در کمینی پیچیده با استفاده از چهار پهپاد، چندین نارنجک و تیراندازی به شهادت رسید.  

آحارونوت در ادامه نوشت: این یکی از پیچیده‌ترین درگیری‌هایی است که نیروهای ارتش در نوار غزه داشتند، آنها در طول یک نیم روز، پنج بار برای مقابله با گروهی از نیروهای مقاومت فلسطین اقدام کردند.

اشغالگران صهیونیست از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند، در نتیجه این حملات نزدیک به ۳۹ هزار تن شهید و نزدیک به ۹۰ هزار تن دیگر که بیشترشان زن و کودک بودند، زخمی شدند، علاوه بر اینها هنوز پیکرهای هزاران شهید فلسطینی زیر آوارها و در مسیرها  باقی مانده و نیروهای امداد و نجات به آنها دسترسی ندارند.

انتهای پیام

نظر شما