شناسهٔ خبر: 67776132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان

نجفی: نمایندگان مجلس از سیاه‌نمایی پرهیز کنند

علی قورچیان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکات کلیدی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که نمایندگان مجلس باید از سیاه‌نمایی پرهیز کرده و به دشمن اجازه ندهند با ایجاد خلاء بین دولت و مجلس از شرایط سوء استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نجفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نکات بسیار مهم و کلیدی اشاره کردند؛ رهبری به درستی فرمودند که مجلس و دولت باید تعامل داشته باشد. حالا چون تعدادی از نمایندگان با رئیس جمهور منتخب همفکر نبودند نباید با نگاه غیرکارشناسی صلاحیت وزرا را بررسی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری تاکید داشتند که کابینه دولت چهاردهم با رعایت قوانین و ضوابط باید به سرعت تشکیل شود. مجلس نیز نباید با نگاه جناحی صلاحیت وزرا را بررسی کند. همان طوری که  رهبری تاکید داشتند ملاک دولت در معرفی وزرا و ملاک مجلس در بررسی صلاحیت وزرا باید تخصص، تعهد، متدین و ملی گرایی باشد. در وهله اول دولت باید به این نکته توجه کند. در گام بعدی نیز مجلس قطعا نگاه جناحی نخواهد داشت بلکه برای ما رزومه و تخصص و سلامت و برنامه وزرای پیشنهادی مهم است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رهبری تاکید داشتند که طرح ها به حداقل برسد و دولت لایحه در خصوص مسائل مهم به مجلس ارائه کند. لوایح باید با نگاه کارشناسی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با اسناد بالادستی مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر رهبری بر وحدت بین قوا اشاره کردند چون امروز دشمن منتظر سوء استفاده و دنبال این است تا بین مجلس و دولت خلاء ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: گاهی اوقات نمایندگان در نطق های خود از دستاوردهای دولت و مجلس صحبت نمی کنند بلکه صرفا انتقاد می کنند. رهبری تاکید داشتند که نمایندگان باید از سیاه نمایی پرهیز کنند. نباید بستر را برای سوءاستفاده دشمن فراهم کرد. رهبری تاکید کردند مجلس نیز باید پاسخگو باشد و هم نقش قانون گذاری خود را به درستی ایفا کند. از سوی دیگر مجلس باید به ابعاد نظارتی خود نیز توجه داشته باشد.

نجفی افزود: رهبری تاکید داشتند که رای نمایندگان و نطق نمایندگان در مجلس همه باید با یک هدف آن هم رضای خدا باشد.

انتهای پیام

نظر شما