شناسهٔ خبر: 67776131 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

پرداخت ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان خراسان رضوی

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، گفت: ۲۳۴ طرح خوداشتغالی و ١۵ طرح کارفرمایی در هفته بهزیستی افتتاح می‌گردد. در سال گذشته در بانک‌های مختلف ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان و کارفرمایان توسط بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد و برای ۷ هزار و ۸۲۳ مددجو اشتغال ایجاد گردید. از ابتدای سال جاری نیز ۵۵۰ نفر از اعتبارات حوزه اشتغال برخوردار گردیده‌اند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا خالدی درخصوص الگوهای اشتغال و تسهیلگری بهزیستی، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای تسهیل‌گری ایجاد، توسعه و تثبیت اشتغال تنها یکی از خدمات بهزیستی در راستای کمک به اشتغال پایدار مددجویان است.

وی افزود: پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای یکی دیگر از الگوهای تسهیل‌گری اشتغال است که شامل بیمه سهم کارفرمایی، خویش فرمایی و یارانه ارتقاء کارایی می‌شود . این مشوق‌های بیمه‌ای بیشتر در راستای تثبیت اشتغال معلولان و مددجویان در قالب های خوداشتغالی و کارفرمایی هزینه می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای تثبیت اشتغال مددجویان تعداد 330 نفر از مشوق بیمه خویش فرمایی ، 907 نفر از مشوق بیمه کارفرمایی و 287 نفر از یارانه ارتقاء کارایی بهره‌مند گردیدند.همچنین تعداد 74 نفر در بیمه خویش فرمایی ایجادی، 120 نفر مشوق کارفرمایی ایجادی و 16 نفر از اعتبارات یارانه ارتقاء کارایی ایجادی بهره مند شده‌اند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی درخصوص مراکز پشتیبانی شغلی (se)، گفت: این مراکز ویژه افراد دارای معلولیت است که با کمک مربیان شغلی در 5 گام به دنبال ورود موثر و پایدار به جامعه و اشتغال در محیط واقعی و مراکز کاریابی بر اساس الگوی بومی و منطقه‌ای می‌باشند. هدف گذاری این برنامه در خراسان رضوی تسهیل گری اشتغال برای 170 فرد دارای معلولیت به شرط تثبیت اشتغال و تامین اعتبار می‌باشد

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تحقق تعهدات اشتغال هر ساله از طریق صدور مجوزها صورت می‌گیرد، گفت: این صدور مجوزها به ویژه موجبات اشتغال افراد تحصیل کرده دانشگاهی را فراهم می‌آورد . از طرفی مددجویان و افراد خانواده ایشان که دارای شرایط احراز کار در این مراکز هستند نیز معرفی می‌شوند . در سال گذشته تعداد 202 نفر از مددجویان یا اعضای خانواده آنها از طریق این مراکز مشغول به کارشدند.

خالدی درخصوص نحوه نظارت و ارزیابی طرح‌های اشتغال در شهرستان‌ها، گفت: پایش حضوری طرح های دریافت کننده تسهیلات اشتغال در تمامی شهرستان‌های استان از بهمن سال گذشته شروع و اواسط تیرماه سال جاری مرحله اول آن به پایان رسیده است . به‌علاوه پیرو راه اندازی مرکز پایش اشتغال کشور از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون تقریبا 80 درصد شهرستان های استان نیز به صورت غیر حضوری مورد پایش استان قرار گرفته‌اند

.وی افزود: موضوع توانمند سازی و بازتوانی افراد جامعه هدف از دیرباز مورد نظر دولت‌مردان و سازمان بهزیستی قرار داشته است به‌نحوی که در قانون اساسی صراحتا بازتوانی و استقلال فردی، اقتصادی و اجتماعی مددجویان به‌منظور نیل به خودکفایی به عنوان شالوده تشکیل سازمان بهزیستی مد نظر قرار گرفته است. همچنین بر اساس لایحه تشکیل سازمان بهزیستی کشور، رسیدگی به امور گروههای خاص و آسیب پذیر تا استقلال همه جانبه همواره مورد تاکید قرار گرفته است در این راستا اهداف سازمانی، وظایف و ماموریت‌ها همه در جهت تحقق این مهم برنامه‌ریزی شده است تا تمامی گروه‌های تحت پوشش که امکان قادرسازی آنها فراهم می‌باشد

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از طریق

مداخلات موثر سازمان و جلب مشارکت همه جانبه فردی، خانوادگی و اجتماعی از جنبه‌های مختلف فیزیکی، روانی و اجتماعی به توانمندی رسیده و نهایتا با کسب مولفه‌های توانمندی اقتصادی، اداره امور خود را به‌عهده گیرند.

 

نظر شما