شناسهٔ خبر: 67775628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی البرز: محدودیتی در تامین تجهیزات توانبخشی نداریم

المیرا دادمهر (اگیر)

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ تنها در البرز شاهد رشد ۵۰ درصدی اعتبارات اداره کل بهزیستی بودیم که این امر منجر به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی به مددجویان شد.

صاحب‌خبر -

وجیهه محمدی فلاح در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه گستره خدمات بهزیستی که از قبل از تولد تا دوران سالمندی را شامل می‌شود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با بیش از ۱۶۰ ریز فعالیت به جامعه هدف خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در دولت سیزدهم در حوزه معلولین، محرومین و ... افتاد واقعا منحصر بفرد بود و با حمایت رئیس جمهور شهید بخشی از مشکل ناترازی  منابع مالی سازمان که دغدغه‌ای جدی بود رفع شد که همین امر منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات رسانی به مددجویان این نهاد شد.

وی توضیح داد: سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ تنها در البرز شاهد رشد ۵۰ درصدی اعتبارات اداره کل بهزیستی بودیم که این امر منجر به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی به مددجویان شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات توانبخشی یکی از مهمترین وظایف بهزیستی است، گفت: در حال حاضر بهزیستی به بیش از ۴۰ هزار معلول خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته بیش از شش هزار و ۵۰۰ معلول در البرز پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار داشتند، توضیح داد: خوشبختانه طی سه سال گذشته بخش عمده‌ای از این افراد توانستند به عنوان مددجو تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند.

محمدی فلاح تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار و ۲۱۵ معلول در استان هر ماه مستمری مشخصی دریافت می‌کنند که تامین کننده بخشی از نیازهای آنها است.

مدیرکل بهزیستی البرز اظهار کرد: در حوزه خانواده‌های با فرزند چند قلو، زنان سرپرست خانوار و کسانی که معلولیت دارند چیزی به نام پشت نوبت در البرز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در بحث تامین ویلچر هم محدودیت زیادی وجود داشت و گاهی بین سه تا پنج سال فرد باید در نوبت تعویض ویلچر خود باقی می‌ماند ولی دولت شهید جمهور با افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار خرید تجهیزات توانبخشی همراه شد.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی هزینه شد که خرید ۶۰۰ عدد سمعک و ۱۳۰۰ ویلچر بخشی از اقداماتی بود که با این اعتبار صورت گرفت.

وی گفت: در حال حاضر محدودیتی در بحث تامین تجهیزات حوزه توانبخشی نداریم و مددجویان می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان‌ها تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما