شناسهٔ خبر: 67775571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار مترمربع از اراضی کشاورزی کبودرآهنگ به چرخه تولید بازگشت

همدان- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یک هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان کبودرآهنگ آزاد سازی و به چرخه تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

فرهنگ زمانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: برای آزاد سازی این میزان از اراضی کشاورزی ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز واقع در اراضی کشاورزی کبودرآهنگ تخریب شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تعداد ۲ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز شامل دیوارکشی و فنس کشی در مجموع به مساحت ۵۵ مترمربع (بصورت خود اجرایی توسط افراد متخلف) واقع در اراضی زراعی روستاهای خان آباد و رامیشان شهرستان کبودرآهنگ تخریب شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کبودرآهنگ انجام شد.

وی گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

زمانی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است، می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است، این استان نزدیک پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیش از این از شناسایی ۶۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داده بود.

نظر شما