شناسهٔ خبر: 67775471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اولین کمیته فرهنگی و تبلیغی پیاده روی اربعین حسینی(ع) در استان تشکیل شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عیسی فلاحی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اولین جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغی پیاده روی اربعین حسینی(ع) که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط استان امروز قبل از ظهر در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: عبور زائران اربعین حسینی(ع) از استان کردستان دارای برکات معنوی و مادی زیادی بوده است و خواهد بود.

وی افزود: با عنایت به اینکه برای سومین سال متوالی، استان کردستان و مرز باشماق به عنوان مسیر عبور کاروان‌های زائرین اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته شده است، این کمیته در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی امور فرهنگی و تبلیغی مرتبط با این رویداد عظیم تشکیل شده است.

فلاحی اضافه کرد: از مهمترین اهداف این مراسم معنوی علاوه بر منافع مادی برای شهرهای در مسیر عبور، بهره‌مندی حداکثری از برکات معنوی و مادی اربعین حسینی برای استان کردستان و شهرهای مسیر عبور زائرین،  ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در میان آحاد جامعه،  ایجاد فضایی معنوی و روحانی برای زائرین اربعین حسینی(ع)، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان کردستان به زائرین داخلی و خارجی است.

معاون فرهنگی و رسانه ای استان از برنامه های کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین اینچنین گفت:  استفاده از ظرفیت معنوی ماموستایان اهل سنت،  برگزاری جلسات هم‌اندیشی با علمای اهل سنت در خصوص ابعاد مختلف اربعین حسینی، انتشار پیام مشترک علمای شیعه و سنی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین،  استفاده از شعر شاعران اهل سنت در تبلیغات محیطی      و فضای سازی شهرهای محل عبور زائرین توسط شهرداری ها ، استفاده از اشعار شاعران اهل سنت در طراحی بنر و پوسترهای تبلیغات،  برگزاری شب‌های شعر و مداحی با حضور شاعران اهل سنت، مردمی‌سازی مراسمات پیاده‌روی اربعین،  تشکیل ستادهای مردمی اربعین در شهرهای مختلف استان کردستان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت اربعین حسینی(ع) از جمله مهمترین برنامه های این دوره است.

 ایشان  تولید محتوای فرهنگی و هنری را مهم توصیف کرد و اذعان داشت: تهیه و انتشار فیلم، عکس، و گزارش‌های تصویری از مراسمات اربعین،  تولید محتوای چندرسانه‌ای با موضوع اربعین حسینی(ع)، انتشار مقالات و یادداشت‌ها در خصوص فلسفه و پیام اربعین را در دستور کار کمیته قرار داده ایم.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه اجرای این برنامه‌ها باید به آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ساکن در استان کردستان احترام گذاشته شود، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی(ع) فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، و ظلم‌ستیزی است. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های مختلف می‌توان از این رویداد عظیم برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه و همچنین معرفی ظرفیت‌های استان کردستان به زائرین داخلی و خارجی بهره برد.

 در پایان هرکدام از نمایندگان دستگاه های اجرایی ضمن تشریح برنامه های فرهنگی ویژه اربعین حسینی(ع)، پیشنهادات و نقطه نظرات خویش را مطرح نمودند. 

نظر شما