شناسهٔ خبر: 67775227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خبرگزاری آلمان گزارش داد:

سایه سنگین کناره‌گیری بایدن از انتخابات بر نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا

خبرگزاری آلمان گزارش داد: انتظار می‌رود تصمیم ‌رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا را که قرار است امروز -دوشنبه- برگزار شود، تحت الشعاع قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، انتظار می‌رود تصمیم «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا را که قرار است امروز -دوشنبه- برگزار شود، تحت الشعاع قرار دهد.

این در حالی است که نگرانی‌های گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی در مورد احتمال انتخاب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق برای دور دوم ریاست‌جمهوری وجود دارد.

موضوعات اصلی نشست اتحادیه اروپا قرار است شامل درگیری های جاری در اوکراین و خاورمیانه باشد، اگرچه تصمیم تاریخی بایدن احتمالاً مذاکرات بروکسل را تحت الشعاع قرار دهد.

اعلامیه‌ بایدن مبنی بر اینکه او برای دور دوم نامزد نخواهد شد، حزب دموکرات را به آشفتگی کشانده است زیرا این حزب به دنبال معرفی نامزدی است که بتواند در پنجم نوامبر با رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ رقابت کند.

روابط بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده در اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ تیره شده بود و نگرانی‌های گسترده‌ای میان بسیاری از اعضای اتحادیه وجود دارد که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند پیامدهای گسترده ای برای جنگ در اوکراین، تجارت جهانی و امنیت اروپا داشته باشد. 

با این حال، همه اعضای اتحادیه اروپا با این نگرانی‌ها موافق نیستند، زیرا این اتحادیه شاهد یک تغییر سیاسی به راست است و بسیاری از این رهبران راست افراطی از هواداران سرسخت ترامپ و سیاست‌هایش هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما