شناسهٔ خبر: 67775138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۷ مرکز به مددجویان بهزیستی گنبدکاووس خدمت ارائه می‌کنند

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۳۷ مرکز و موسسه خدماتی زیرنظر این اداره به مددجویان تحت حمایت، انواع خدمات «توابخشی، پیشگیری و اجتماعی» ارائه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود پیری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اداره بهزیستی گنبدکاووس ۱۲ هزار و ۵۸۱ مددجو تحت حمایت دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۳ نفر در بخش توانبخشی شامل افراد معلول جسمی، ذهنی و حرکتی و ۲ هزار و ۱۴۸ نفر در بخش اجتماعی شامل زنان بد سرپرست یا سرپرست خانوار و کودکان ایتام هستند.

وی افزود: از مجموع مراکز و موسسات خدمات دهنده به مددجویان تحت حمایت بهزیستی گنبدکاووس، پنج مرکز درحوزه توانبخشی به‌صورت شبانه‌روزی به سالمندان، بیماران مزمن روان، معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی و ۱۱ مرکز دیگر هم به صورت روزانه به مددجویان این حوزه خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته پیری همچنین ۱۴ مرکز مثبت زندگی با ارائه خدمات مددکاری، پنج مرکز شبانه روزی ارائه دهنده خدمات پیشگیرانه به‌خصوص در بخش اعتیاد و ۲ موسسه اجتماعی نگهداری از ایتام از دیگر مراکز و موسسات زیرنظر بهزیستی گنبدکاووس هستند.

۳۷ مرکز به مددجویان بهزیستی گنبدکاووس خدمت ارائه می‌کنند

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس اظهار کرد: این اداره به هشت هزار و ۹۳ نفر از مددجویان تحت حمایت خود در مجموع ماهانه ۶۶ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال مستمری پرداخت و به بقیه مددجویان دارای پرونده خود نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌کند.

وی، ۷۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۳۳۰ خانواده دارای فرزند ۲ قلو، ۲۶ خانواره دارای فرزند سه قلو و ۴۵ امداد بگیر را از جمله مستمری بگیران بهزیستی گنبدکاووس برشمرد و گفت: این اداره هر ماه به ۱۳۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی و به ۳۲۹ خانوار دارای فرزند با معلولیت شدید، هر نفر ۲۱ میلیون ریال حق پرستاری پرداخت می‌کند.

پیری افزود: به هر یک از گروه‌های مددجویی اشاره شده متناسب با تعداد خانوار، مستمری تصویب شده برابر قوانین پرداخت می‌شود ضمن اینکه ۷۸۰ نفر از مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی گنبدکاووس ماهانه هر نفر ۶ میلیون ریال کمک هزینه وسائل بهداشتی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین با تبریک هفته بزرگداشت بهزیستی و تامین اجتماعی (۳۰ تیر تا پنج مرداد) بیان کرد: در این هفته ده‌ها برنامه‌ فرهنگی، هنری و اجتماعی پیش بینی شده که حداقل ۱۰ برنامه آن شاخص است.

وی، عطرافشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بهزیستی درحوزه CBR و کودکان کار، برپایی نمایشگاه صنایع دستی دختران و زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار و برگزاری مسابقات ورزشی در محلات کم برخوردار شهری را از مهمترین برنامه های بزرگداشت هفته بهزیستی در گنبدکاووس برشمرد.

پیری اضافه کرد: دراین هفته ۲۴ واحد مسکونی ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار و ۲۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان در قالب مراسم متمرکز استانی و یک مرکز «مشاوره آرامش روان» و «موسسه پیشگیری از آسیب آوای شرق» هم در گنبدکاووس افتتاح خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما