شناسهٔ خبر: 67774142 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خرید تضمینی کلزا در استان تهران به ۱۳۵۰ تن رسید خرید تضمینی کلزا در استان تهران به ۱۳۵۰ تن رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۱۳۵۰ تن کلزا از سطح حدود یک هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده است.

صاحب‌خبر -

حامد امیرآبادی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با خرید تضمینی ۱۲۰ هزارتن گندم در استان تهران، تاکنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان تهران پرداخت شده است.

به گفته او،  بنابر آمار ۱۳۵۰ تن کلزا از سطح حدود یک هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده است.

 امیرآبادی زاده سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بنابر آمار ۱۲۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۰ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال از گندمکاران استان تهران خریداری شده است.

او با بیان اینکه بیشترین سطح گندم استان تهران، مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است، افزود: درحال حاضر شهرستان‌های سردسیر استان (دماوند و فیروزکوه) نیز وارد مرحله برداشت محصول شده اند و تا پایان تیرماه عملیات خرید تضمینی غلات استان تهران پایان می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مستمر، ۱۲ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلو‌های شهرستان‌های مجاور برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۲ مرکز نیز برای دریافت کلزا معرفی شدند که روند تحویل محصول به این مراکز درحال انجام است و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما