شناسهٔ خبر: 67773388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

البرغوثی: بایدن بهای جانبداری مطلق از اسرائیل را پرداخت

تهران-ایرنا- دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری این کشور بهای حمایت کامل از رژیم صهیونیستی در تجاوز به ملت فلسطین را پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در واکنش به کناره‌گیری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: بایدن بهای جانبداری مطلق از رژیم اسرائیل و حمایت از نسل‌کشی ملت فلسطین توسط این رژیم را پرداخت کرد.

«اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به انصراف رئیس جمهور کنونی آمریکا از نامزدی ریاست جمهوری گفت که بایدن «متحدی راستین» برای شهرک نشینان صهیونیست است. هرتزوگ همچنین از بایدن بخاطر «دوستی و حمایت همیشگی» از این شهرک نشینان تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بیش از ۹ ماه است که با حمایت همه جانبه آمریکا زنان و کودکان و مردم بیگناه فلسطین را به ویژه در نوار غزه به شهادت می رساند.

بایدن هفته‌ها برای کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی تحت فشار بود، سرانجام یکشنبه شب اعلام کرد که کناره‌گیری از این مبارزات به نفع حزب دموکرات و آمریکاست و از این پس بر مسئولیت‌هایش به عنوان رئیس جمهور تمرکز می‌کند.

بایدن در اولین مناظره با دونالد ترامپ که هشتم تیر ماه برگزار شد، به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند. به دنبال آن، تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت و بیش از ۳۶ تن از اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا خواستار پایان کارزار انتخاباتی بایدن و خروج وی از رقابت با ترامپ شدند.

نظر شما