شناسهٔ خبر: 67773203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تقوی:نتیجه‌گرایی، والیبال ایران را به بن‌بست فعلی رسانده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در سال‌های گذشته جانشین‌پروری در والیبال انجام نشده و نتیجه‌گرایی ما را به بن‌بست فعلی رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، میلاد تقوی در مورد تغییراتی که در دوران ریاستش بر فدراسیون والیبال به وجود خواهد آمد، اظهار داشت:‌ اگر بخواهیم مسیر و اهداف را بر اساس توانایی خودمان تنظیم و انتخاب کنیم، این مسیر و هدف به اندازه میلاد تقوی، کوچک خواهد بود. اهداف ما باید بر اساس علم روز دنیا تنظیم شود که کاری علمی و ساختاری است.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: با مجموعه‌ای قرارداد بستیم که کار آن، ساختارسازی علمی و مدیریت منابع انسانی است. این مؤسسه بر اساس شاخص‌های کشورهای پیشرفته دنیا، نوع ارتباط ما با سازمان‌های بالادستی و پایین دستی در حال تهیه ساختاری جدید برای رسیدن به اهداف‌مان است. برای اینکه جزو ۴ تیم برتر جهان باشیم باید مسیر جدیدی را ترسیم کنیم. هر چقدر هم نیروهای انسانی خود را عوض کنیم باز هم به جمع ۱۰ تیم برتر جهان نمی‌رسیم.

تقوی گفت: در مورد والیبال حرفه‌ای در سطح جهان حرف می‌زنیم که نیازمند علم است. باید از تجربیات و دستاوردهای کشورهای پیشرفته جهان استفاده کنیم و خودمان را محدود به افراد نکنیم. قرارداد ما با مجموعه‌ای که گفتم، بسته شده و قرار است تا ۱۵ مهر ماه، ساختار جدید فدراسیون والیبال را به ما تحویل دهد. تغییر افراد و کمیته‌ها در شرایط فعلی، تأثیر زیادی در مسیر ما برای رسیدن به اهداف‌مان ندارد.

وی تصریح کرد: والیبال ایران با ساختار فعلی که در آن، استعدادیابی و کمپ تیم‌های ملی در استان‌ها تعریف نشده و سازمان باشگاه‌های حرفه‌ای نداریم، بهتر از سال‌های گذشته نتیجه نخواهد گرفت. نشان دادیم که جانشین‌پروری انجام نداده‌ایم و نتیجه‌گرایی ما را به بن‌بست فعلی رسانده است.

تقوی یادآور شد: باید دو سه سالی صبور باشیم و از نتیجه‌گرایی فاصله بگیریم. اگر در ۱۰ سال گذشته از نتیجه‌گرایی فاصله می‌گرفتیم، تیم ملی «ب» را تشکیل می‌دادیم و آن را در مسابقات مختلف شرکت می‌دادیم، می‌توانستیم در کنار اسطوره‌هایی مثل معروف، موسوی و غفور، یک نسل طلایی دیگر داشته باشیم. این کاری است که باید به صورت ساختاری اجرا شود.

رئیس فدراسیون والیبال به انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اشاره‌ کرد و به تسنیم گفت: برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون باید انتخابات برگزار کنیم و تکلیف نایب رئیس هم مشخص شود. غیبت بیش از ۳ ماه نایب رئیس باعث می‌شود که رأی مجمع از روی نایب رئیس برداشته شود و آقای وحید مرادی نزدیک به ۳ ماه است که در پست خود حضور ندارد.

تقوی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: در حال رایزنی و مذاکره هستیم تا به نتیجه و گزینه مورد نظرمان برسیم. مربیانی که در لیست ما قرار دارند در حال آماده‌سازی تیم‌های خود برای شرکت در المپیک هستند. گزینه‌های ما به دو سه مورد محدود شده و بعد از المپیک،‌ سرمربی تیم ملی معرفی می‌شود.

نظر شما