شناسهٔ خبر: 67773150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

۶۳ حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان النصیرات غزه در یک هفته گذشته نشان می‌دهد که این رژیم جنایت نسل‌کشی را به‌صورت هدفمند در غزه دنبال می‌کند و قربانی می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – ۲۹۰ روز از آغاز دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد؛ تداوم جنایت‌های گسترده و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی اکنون این جنایت‌ها را به اعداد تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد جهان به غزه به‌عنوان مجموعه‌ای از اعداد می‌نگرد و لزومی برای تلاش جهت پایان دادن به جنایت‌های جنگی و ضد بشری در این باریکه نمی‌بیند: ۳۹ هزار شهید و ۹۰ هزار مجروح، ۱۶۲ خبرنگار شهید، ۴۰ میلیون تن آوار، ۱۰ هزار ناپدید شده، ...

و آخرین آمار ارائه شده این است: رژیم صهیونیستی طی یک هفته ۶۳ بار به اردوگاه آوارگان النصیرات غزه حمله و آن را بمباران کرد.

النصیرات طی ۱۰ ماه گذشته به یکی از نقاط کانونی اجرا و پیاده‌سازی استراتژی مرگ‌بار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاه آوارگانی که در حال حاضر ۲۵۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

النصیرات کجاست؟

اردوگاه النصیرات یکی از اردوگاه‌های آوارگان در غزه و یکی از پرجمعیت‌ترین آن‌ها است.

این اردوگاه در مرکز نوار غزه و در پنج کیلومتری دیرالبلح واقع شده است؛ النصیرات پس از آوارگی اجباری فلسطینی‌ها درپی نکبت ۱۹۴۸ ساخته شد.

النصیرات در ادوار مختلف حمله رژیم صهیونیستی به غزه به یکی از اصلی‌ترین اهداف این رژیم جهت اجرای استراتژی‌های جنایت‌بار تبدیل شد.

براساس اعلام مقام‌های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته این اردوگاه را ۶۳ بار بمباران کرد؛ بمباران‌هایی که شهادت دست‌کم ۹۱ نفر و جراحت ۲۵۱ نفر را در پی داشت.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

استفاده از سلاح‌های حرارتی و شیمیایی رژیم صهیونیستی علیه النصیرات

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه النصیرات از جهات مختلفی هولناک و ویژه هستند؛ گذشته از تعداد بالای حمله‌های رژیم صهیونیستی به این اردوگاه طی ۱۰ ماه گذشته و به‌صورت خاص در هفته گذشته، این رژیم در جدیدترین حمله خود به اردوگاه النصیرات از سلاح‌های حرارتی و شیمیایی استفاده کرد.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه درپی حمله‌های جدید رژیم صهیونیستی به النصیرات، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۷۵ درصد قربانیان به دلیل استفاده اسرائیل از سلاح‌های حرارتی و شیمیایی دچار سوختگی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

این بیانیه تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی و آمریکا، مسئول اصلی و کامل قتل‌عام آوارگان و غیرنظامیان در النصیرات هستند.

در این بیانیه از جامعه بین المللی، سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی خواسته شده است که بر رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت توقف جنایت و خونریزی در غزه فشار بیاورند.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

نسل‌کشی و تخریب؛ سودای جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی برای النصیرات

رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته تلاش کرده تا دو جنایت ویرانی و تخریب و نسل‌کشی را در النصیرات همزمان انجام دهد.

یورش نظامیان صهیونیست به این اردوگاه که سبب آواره شدن مجدد ساکنان آواره آن شده بود، تلاشی برای تخریب و ویران ساختن و غیر قابل سکونت کردن این اردوگاه بود.

فلسطینی‌هایی که پس از عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست به اردوگاه بازگشتند، گفتند که چیزی جز ویرانی برجای نمانده است.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

بدترین جنایت رژیم صهیونیستی در النصیرات

بدترین جنایت رژیم صهیونیستی در النصیرات در ژوئن سال جاری (خرداد) رخ داد؛ حمله‌ای که رژیم صهیونیستی با قتل‌عام ۳۰۰ آواره فلسطینی از آن به‌عنوان موفقیت بزرگ یاد کرد.

جنایت یاد شده با ادعای نجات چهار زندانی صهیونیست انجام شد؛ جنایتی که براساس گزارش‌ها و شواهد، آمریکا نیز در رقم زدن آن نقشی آشکار و مستقیم داشت.

جنایت ماه ژوئن رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت دست‌کم ۲۷۴ نفر از جمله ۶۴ کودک منجر شد و بیش از ۷۰۰ مجروح برجای گذاشت.

شدت و گستردگی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در حمله ماه ژوئن به اردوگاه آوارگان النصیرات با موجی از محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، در واکنش به این جنایت اعلام کرد: نیرو‌های اسرائیلی اجساد تکه تکه شده را روی زمین رها کردند.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

قتل‌عام در اردوگاه‌های آوارگان غزه

اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه از نخستین روز‌های دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) اصلی‌ترین اهداف جنایت‌های این رژیم بودند.

در سایه سکوت جامعه بین‌المللی و نهاد‌ها و سازوکار‌های مسئول برقراری صلح و حفاظت از حقوق بشر، قتل‌عام‌های منجر به کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در غزه یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و هر جنایت علیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی با وقوع جنایتی هولناک‌تر برای حافظه جهانی به حاشیه رفته و فراموش می‌شود.

حملات مکرر رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان از زمان آغاز آخرین دور خشونت‌های مرگ‌بار این رژیم به غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) موضوعی عادی شده است.

فقط بر اثر حمله یک رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا دست‌کم ۱۱۵ نفر شهید و ۳۱۳ نفر مجروح شدند؛ ضمن اینکه شمار زیادی از شهدا همچنان زیر آوار ماندند؛ این یکی از معدود حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا در ماه‌های گذشته است.

در همان روز، ارتش رژیم صهیونیستی طی یورش نظامی به اردوگاه الفارعه در کرانه باختری چهار فلسطینی از جمله ۲ کودک را به شهادت رساندند.

 

اردوگاه آوارگان النصیرات غزه؛ نقطه کانونی استراتژی نسل کشی رژیم صهیونیستی

نگاهی به بدترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه طی هشت ماه گذشته، فهرستی از بیمارستان‌ها و اردوگا‌های آوارگان را پیش روی می‌گذارد.

جبالیا، اردوگاه آوارگان فلسطینی در شمال غزه طی جنگ اخیر علیه این منطقه شاهد دور‌های متعددی از جنایت بود؛ قتل‌عام در المغازی را می‌توان یکی از بدترین قتل عام‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی خواند.

با وجود این، واکنش کشور‌های غربی مدعی حقوق بشر به جدیدترین قتل‌عام گسترده فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی از محکوم کردن این جنایت با واژه‌هایی مانند حمام خون فراتر نرفت.

قتل‌عام در نصیرات جدیدترین نقطه‌عطف تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای وارد کردن جهان به تباهی به حد و مرز است؛ ضمن اینکه این جنایت نماد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ناپدید کردن جمعیت فلسطینی به معنای واقعی کلمه است.

واقعیت این است که ساکنان غزه در حال حاضر برای جهان چیزی بیش از اعداد نیستند؛ اعدادی برای توصیف قتل‌عام‌ها، گرسنگی، ...

انتهای پیام/

نظر شما