شناسهٔ خبر: 67772796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج/ ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در کردستان ضروری است

استاندار کردستان با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج، ایجاد بازارچه دائمی فروش و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان را در استان ضروری دانست و گفت: این مهم مطالبه جامعه هدف در سفر رئیس جمهور شهید به استان کردستان بوده که باید با جدیت تمام و همت مسئولان پیگیری و محقق شود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه ٣١ تیرماه ١٤٠٣ در حاشیه بازدید از روند اجرایی بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور و اولین مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی در سنندج که با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان انجام شد در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: هدف از اجرای این پروژه حمایت از قشر آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با کاربری تجاری، فرهنگی، تفریحی و فضای سبز است.

استاندار کردستان مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با نمایی جذاب را کاری ماندگار در راستای مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: این مجموعه چند منظوره محصول مشترک استانداری، میراث‌فرهنگی، بهزیستی، کمیته‌امداد و شهرداری و پروژه‌ای مشترک، چند وجهی و بین بخشی خواهد بود که تنها متعلق به یک دستگاه خاص نیست.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه این پروژه به باز تولید فضای فرهنگی و اشتغال‌زایی کشور کمک می کند، عنوان کرد: ظرفیت‌سازی و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه محصولات محلی و صنایع‌دستی در راستای اشتغال‌زایی  وظیفه مدیران دستگاه‌های متولی است که باید با تسهیلگری و اختصاص اعتبارات لازم، پروژه مذکور در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

او یادآور شد: هموار کردن مسیر و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از طرح‌ها در این مجموعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را در پی خواهد داشت،.

استاندار کردستان بیان کرد: علاوه بر کمک به زنان سرپرست خانواده برای تعالی زندگی اقتصادی و اجتماعی آنان گام برداشته و در نهایت شاهد افزایش میزان تولید محصولات داخلی در استان با هم افزایی و یکپارچه سازی حمایت‌ها در قالب یک فرایند منسجم و کامل خواهیم بود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه اولین گام برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، فراهم‌کردن بستری جهت سلامت جسمی و روانی آنها است، گفت:  تسهیل فرایند اشتغال، تولید و عرضه محصولات و ایجاد شرایط امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار و تدوین برنامه‌ای جامع در راستای استقلال فردی و خودکفایی مالی زنان سرپرست خانوار با اجرای این طرح عملی خواهد شد.

او عنوان کرد: با ایجاد بستر تخصصی، می‌توان زمینه را برای اشتغال زنان سرپرست خانواده ایجاد کرد تا خودشان بتوانند با تکیه ‌بر این آموزش‌ها و مهارت‌های کسب شده، به برطرف‌کردن نیازهای خود ازجمله نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… بپردازند.

مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف حمایت از  اقشار آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و ایجاد شغل پایدار و درآمدزایی، بازخورد فرهنگی و اجتماعی، توسعه فرهنگی و رشد اقتصادی و ایجاد بستری جهت حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه جهت مهارت آموزی و اجرای طرح و ایده‌ شاخص در استان ایجاد می‌شود.

این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در دو فاز  شامل ۳ سوله و در چندین ساختمان با واحدهای تجاری، صنایع‌دستی و فرهنگی در فضایی متنوع برای مناسبت های بومی ملی و محلی در   ۳۰۰ غرفه احداث خواهد شد که به اقشار مختلف آسیب دیده خصوصا زنان بدسرپرست و خودسرپرست جهت اشتغال‌زایی و امرار معاش و کسب درآمد واگذار خواهد شد.

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است.

انتهای پیام/

نظر شما