شناسهٔ خبر: 67772498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۳۴ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

ساری- ایرنا- طبق اعلام پزشکی قانونی مازندران ۲۵ نفر در سه ماهه امسال در اثر حوادث کار جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، ۲۰ نفر از آنان متاهل و ما بقی مجرد بودند.

بنابر این گزارش سقوط از بلندی با ۱۳ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار طی سه ماهه امسال در مازندران به ثبت رسید ، برخورد با جسم سخت با ۶ فوتی و برق گرفتگی با پنج فوتی در رتبه های بعدی حوادث کار قرار دارند.

بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین ماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت ماه مازندران ثبت شده‌ است.

طی سه ماهه امسال شهرستان‌های نور با چهار فوتی بیشترین و شهرستان‌های جویبار، رامسر، سوادکوه و تنکابن هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۶ فوتی و سنین ۵۱ تا ۶۰سال با سه فوتی کمترین آمار طی سه ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۶ درصدی مصدومین حادثه کار

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی سه ماه امسال ۲۲۲ ( ۲۰۶ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشت.

کارشناسان نظام مهندسی ساختمان و تعاون کار و رفاه اجتماعی بر لزوم رعایت مقررات از جمله داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی تاکید می کنند.

نظر شما