شناسهٔ خبر: 67772327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۴۷ منزل مسکونی معلولان در خراسان شمالی افتتاح می‌شود ۱۴۷ منزل مسکونی معلولان در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: افتتاح ۱۴۷ واحد مسکونی، اشتغالزایی برای ۴۵ مددجو و فعالیت پایگاه غربالگری بینایی کودکان، از برنامه‌های هفته بهزیستی است.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی سال ۱۴۰۲ به مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی استان پرداخت و زمینه اشتغال این تعداد از افراد فراهم شد.
صادق جعفری با اشاره به شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی مشاوره اعتیاد اضافه کرد: همکاران نقش خوبی در این زمینه داشتند و سال گذشته این استان به لحاظ تعداد تماس‌ها رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
وی ادامه داد: ۷۰ کلینیک ترک اعتیاد در استان فعال است که از شهریورماه امسال از دایره نظارت بهزیستی خارج و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.
جعفری بیان کرد: ۱۸ مرکز ترک اعتیاد در استان دایر است و ۲ مرکز بانوان، ۱۶ آقایان و ۲ مرکز معتادان متجاهر در شهر‌های بجنورد و شیروان خدمات لازم را به مراجعان ارائه می‌دهند.
وی عنوان کرد: اشتغالزایی ۱۰۳ نفر از معتادان بهبود یافته در این مدت فراهم و ۵۰ میلیارد ریال بدهی کمپ‌های ترک اعتیاد توسط استاندار خراسان شمالی پراخت شد.
سرپرست بهزیستی استان گفت: ۳۲۰ پرونده کودکان کار و خیابان تاکنون در استان تشکیل شده که سال گذشته ۳۴ نفر که اعتیاد داشتند در این مراکز پذیرش شدند.
به گفته جعفری براساس سهمیه سال گذشته، مصاحبه استخدامی ۱۱۶ نفر از معلولان به اتمام رسیده و منتظر اعلام نتایج هستند.
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی افزود: ۲۲۴ نفر از معلولان در آزمون استخدامی امسال با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۵۹ نفر در دستگاه‌های اجرایی استخدام خواهند شد.
وی ادامه داد: سهمیه استان برای سما کارت بین معلولان شدید و خیلی شدید در سال گذشته یک هزار و ۹۲۹ نفر بود که جزو پنج استان برتر است.
معلولان با دریافت سما کارت از تخفیف ۵۰ درصدی سامانه‌های حمل و نقل، هوایی، ریلی و دریایی برخوردار می‌شوند.

نظر شما