شناسهٔ خبر: 67772020 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

از آسمان؛

دانشمندی از جنس اخلاص/ قهرمان واقعی فیلم هناس کیست؟

برای شهادت، لازم نیست که حتما موشک‌ها و تفنگ‌ سربازان آمده باشند تا وطنت‌ را بگیرند، گاهی شهادت، درحالی که میهنت در امنیت کامل است، درست دم در خانه‌ و مقابل چشمان دخترکی‌ معصوم فرا می‌رسد آن هم به گناه دانشمند بودن و خدمت به مردمت!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهید دکتر داریوش رضایی نژاد، متولد ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان در استان ایلام بود و همان اوایل کودکی با حرف‌هایی که می‌زد و کارهایی که انجام می‌داد، نبوغ خودش را به اطرافیان نشان داد؛ هوش و توانایی او به قدری بود که معلم و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده بود؛ در دوره راهنمایی با توجه به ظرفیت هوشی بسیار بالا، توانست پیش از همکلاسی‌های خود دوره متوسطه را به پایان رساند و در تیرماه ۱۳۷۳ دیپلم خود را در رشته ریاضی دریافت و دکتر داریوش رضایی نژاد چندین بار در مسابقات علمی استان ایلام مقام اول را کسب کرد.

شهید رضایی نژاد در مهر ماه سال ۱۳۷۳ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت در دانشگاه، پذیرفته و وارد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان شد؛ با توجه به نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی که از ویژگی‌های تمامی نوابغ و مخترعان است، توانست در مدت هفت ترم و با رتبه اول، به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه خود فارغ‌التحصیل شود.

شهید داریوش رضایی نژاد به محض فارغ‌التحصیلی به‌عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار شد و در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۸ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه دولتی ارومیه پذیرفته و مشغول به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شد؛ این شهید در تیر ماه سال ۱۳۷۹ با شهره پیرانی ازدواج و صاحب یک فرزند دختر به اسم آرمیتا شد که قبل از ۵ سالگی و در برابر چشمان معصومش شاهد پرپر شدن پدر عزیزش بود.

دانشمندی از جنس اخلاص/ قهرمان واقعی فیلم هناس کیست؟

این شهید والا مرتبه در طول خدمت پرثمرش چندین مقاله در حوزه تخصصی خود نوشت و بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی را رهبری و اجرا کرد؛ در پی همین فعالیت‌های علمی از دانشگاه‌های متعدد اروپایی جهت ادامه تحصیل و فعالیت پژوهشی از وی دعوت شد اما به واسطه عشق به وطن به همه آن‌ها نه گفت و ضمن تدریس و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، مسئول اجرای بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

شهید رضایی نژاد با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته و اول مرداد همان سال توسط سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) به مقام والای شهادت رسید.

فیلم هناس به کارگردانی حسین دارابی در سال ۱۴۰۰ و در ژانر بیوگرافی و درام، روایتی متفاوت از زندگی این شهید ارائه می‌کند؛ شهره، همسر او به خاطر تهدیدهایی که متوجه خانواده‌اش است، عاشقانه خود را به آب و آتش می‌زند تا زندگی خود را از تشویش و آشفتگی نجات دهد.

در این فیلم مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری و علیرضا نایینی به هنرمندی پرداخته‌اند.

دانشمندی از جنس اخلاص/ قهرمان واقعی فیلم هناس کیست؟

نظر شما