شناسهٔ خبر: 67771992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

پیرمرد پر حاشیه دموکرات سرانجام تسلیم فشارهای هم‌حزبی‌هایش شد

کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی دموکرات آمریکا از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کناره‌گیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری‌ها، جو بایدن ۸۱ساله سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات پنجم نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با پانزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات، شامگاه روز یکشنبه به‌وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کنار کشید و اعلام کرد که در روزهای آینده درباره این تصمیمش با مردم آمریکا سخن خواهد گفت. وی تصریح کرد: «من امروز معتقدم آمریکا می‌تواند هر کار را انجام دهد، وقتی با هم آن را انجام دهیم؛ فقط باید به‌خاطر داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم!» 
کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این باراک اوباما و نانسی پلوسی، دو چهره نامدار حزب دموکرات آمریکا در دیدارهای خصوصی از بایدن خواسته‌ بودند تا درباره تصمیمش برای ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تجدیدنظر کند. همچنین رهبران کنگره نیز اعلام کرده‌ بودند تداوم حضور بایدن منجر به این خواهد شد که دموکرات‌ها در انتخابات امسال هم کاخ سفید و هم کنگره این کشور را از دست بدهند.
طبق گمانه‌زنی رسانه‌ها کاملا هریس و هیلاری کلینتون به عنوان گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی بایدن مطرح هستند، هر چند شانس هریس بیشتر است. 

نظر شما