شناسهٔ خبر: 67771776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایمنا:

تشکیل دولت انقلابی و در خدمت مصالح ملی کلیدی‌ترین ماموریت مجلس است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس باید صفات و خصوصیات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب را برای تصدی افراد در وزارتخانه‌ها و دولت چهاردهم تطبیق دهد تا دولتی انقلابی و در خدمت ملت و مصالح ملی ایران تشکیل شود و این مسئله کلیدی‌ترین و مهمترین مأموریتی است که مجلس دوازدهم بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم اظهار کرد: ایشان در این دیدار به موضوعات متعددی اشاره کردند که لازمه آن همدلی و همراهی قوای کشور از جمله مجلس دوازدهم با قوه مجریه هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت است.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آنچه در فوریت قرار دارد، مسئله چیدمان دولتی است که قرار است در صحن مجلس به وزرای پیشنهادی آن رأی داده شود؛ بر همین اساس رهبر انقلاب به طور صریح و شفاف صفات و خصوصیات کسانی که قرار است در دستگاه اجرایی کشور سکاندار امور باشند را عنوان کردند که این مشخصه‌ها برای رئیس جمهور منتخب که قرار است کابینه خود را تنظیم کرده و فهرست خود را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس ارائه کند بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ملی بودن مجلس دوازدهم را مورد تاکید قرار دادند، گفت: مجلس ملی یعنی مجلسی که منافع و مصالح عالیه ملت ایران را در نظر داشته باشد و اگر قرار است مجلس دوازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی و ملی به وظایف خود عمل کند، باید دقیقاً صفات و خصوصیات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب را برای تصدی افراد در وزارتخانه‌ها و دولت چهاردهم تطبیق دهد.

وی تاکید کرد: مجلس باید با تطبیق این معیارها با افراد معرفی شده کمک کند تا دولتی انقلابی و در خدمت ملت و مصالح و منافع ملی ایران تشکیل شود و این مسئله کلیدی‌ترین و مهمترین مأموریتی است که مجلس دوازدهم بر عهده دارد.

ظهره‌وند با اشاره به تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم در خصوص توانایی این شورا برای معرفی افرادی با معیارهای مطرح شده توسط رهبر انقلاب، ابراز کرد: این شورا باید در نظر داشته باشد افرادی که معرفی خواهد کرد بتوانند ملاک‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما مهم نیست شورای راهبری با چه مکانیسمی قرار است این هدف را دنبال کند بلکه مهم این است که چه افرادی را از دل شورای راهبردی به دست آورده و معرفی خواهند کرد که اگر نتوانستند افراد دارای چنین شاخصه‌هایی را معرفی کنند، قطعاً مجلس و در رأس آن رهبر انقلاب برای این امر اقدام خواهند کرد.

نظر شما