شناسهٔ خبر: 67771732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تابناک پیگیری کرد؛

واردات واکسن فایزر برای افراد خاص در دوران فراگیری کرونا؛ شایعه یا واقعیت!

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره دو موضوع که پیرامون واکسن اخیرا مطرح شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

تابناک- در مناظره‌ها بود که دوباره بحث واکسن فایزر داغ شد؛ ماجرا از آنجایی آغاز شد که یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری ادعا کرد برخی افراد که در بحث واردات واکسن کارشکنی کردند در اوج شیوع کرونا، واکسن فایزر تزریق کردند. 

پیش‌تر نیز چندباری خبر‌هایی تایید نشده از واردات غیررسمی واکسن آمریکایی فایزر به کشور مطرح شده بود؛ اما این موضوع تا چه حدی صحت دارد؟

مینو محرز عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران و ستاد ملی مبارزه با کرونا به تابناک می‌گوید «حتی یک دوز واکسن فایزر توسط دولت وارد کشور نشد.»

واردات واکسن فایزر برای افراد خاص؛ شایعه یا واقعیت!

او در ادامه تاکید می‌کند که در آن دوران تمامی واکسن‌ها به طور غیررسمی وارد کشور شد، اما به طور رسمی واکسن فایزر توسط دولت حتی به صورت محدود وارد کشور نشد.

محرز را برخی از مخالفین سرسخت واردات واکسن روسی به ایران می‌شناختند؛ او در خصوص مخالفت خود با این واکسن نیز می‌گوید: تا قبل از شیوع کرونا روال بر این بود که واردات واکسن منوط به داشتن مجوز از مراجع بین المللی بود، اما در موضوع واردات واکسن اسپوتنیک به مقاله‌ای استناد شد که بعد‌ها نیز مورد اعتراض علمی قرار گرفت.


عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گوید اعتراض من در آن دوران این بود که واکسنی که مورد تایید نیست و تاکنون هم مورد تایید هیچ مرجع بین المللی قرار نگرفته باید وارد کشور شود.

واردات واکسن فایزر برای افراد خاص؛ شایعه یا واقعیت!

نظر شما