شناسهٔ خبر: 67771649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ می‌خواهد «ونس» را رهبر جریان فکری خود کند/ کارکردهای آمریکا علیه ایران روز به روز ضعیف‌تر می‌شود ترامپ می‌خواهد «ونس» را رهبر جریان فکری خود کند/ کارکردهای آمریکا علیه ایران روز به روز ضعیف‌تر می‌شود

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا کارزار انتخاباتی این کشور را پس از مشخص شدن زوج انتخاباتی ترامپ تحلیل کرد.

صاحب‌خبر -

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پشت پرده انتخاب «جی دی ونس» به عنوان معاون اول دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوریخواه اظهار کرد: ترامپ جریانی را در درون حزب جمهوریخواه رهبری می‌کند و موفق شده تا مخالفان خود را  متوقف کند.

وی افزود: جی دی ونس که اکنون گزینه معاون اولی کاندیدای حزب جمهوری‌خواه است در انتخابات سال ۲۰۱۶ ترامپ را هیتلر آمریکا نامید، اما موفق شد که در کارزار انتخاباتی امسال بیش از سایرین خود را با سیاست‌های ترامپ هماهنگ کند.

ایزدی متذکر شد: جی دی ونس تاکنون سه بار نام خانوادگی خود را تغییر داده است و یکی از اهداف او حمایت از طبقه سفید پوست ضعیف جامعه است و اهداف پوپولیستی دارد.

کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد: هیچ کدام از گزینه‌ها مانند جی دی ونس از نظر فکری به ترامپ نزدیک نبودند و او قصد دارد تا برای جریان و جنبش فکری خود رهبری پیدا کند تا پس از پایان دوران ریاست جمهوری نیز راه او را ادامه دهد و اگر ونس در صورت رئیس جمهور شدن ترامپ بتواند به صورت مطلوب برای او کار کند میتواند رهبر جریان فکری ترامپ در آینده باشد.

دموکراتها و جمهوری خواهان هیچ فرقی برای ایران ندارند

ایزدی با اشاره به تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست خارجی ایران تاکید کرد: تجربه نشان داده است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و همواره سیاست‌های خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا کشور رو به افولی است و کارکردهایش نیز علیه ایران روز به روز ضعیف‌تر و بی اثر‌تر می‌شود، اما برخی از افراد در داخل کشور منتظرند تا بایدن رئیس جمهور شود و به برجام برگردند در حالی که تجربه نشان داد که رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز فرقی با بقیه ندارد.

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: متاسفانه برخی برای رای آوری علاقه دارند که با داستان انتخابات آمریکا بازی کنند، اما سیاست آمریکا طی ۴۵ سال گذشته در قبال ایران همواره مشخص بوده و دیگر سیاست‌های این کشور درباره ایران کار نمی‌کند.

نظر شما