شناسهٔ خبر: 67771289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در یکصدو سی و هفتمین شورای فرهنگ عمومی استان تهران مطرح شد؛

جهاد تبیین؛ مولفه ضروری در مسیر صعود به قله انقلاب اسلامی

اعضای حاضر در یکصدو سی و هفتمین شورای فرهنگ عمومی استان تهران با ضروری خواندن جهاد تبیین، هموار ساختن مسیر صعود به قله انقلاب را نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانستند و بر نقش دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ یکصد و سی و هفتمین شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران ۳۰ تیر در استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی فروزانفر ضمن اشاره به گزارش سه ماه اول سال جاری، عنوان کرد: طی سه ماه اول سال جاری ۳۲ جلسه در سطح استان و در قالب شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان‌های تهران برگزار شد که بیشترین جلسات متعلق به شهرستان شمیرانات است. طی برگزاری جلسات تشکیل شده در این ایام، ۴۲۶ مصوبه توسط شوراهای فرهنگ عمومی استان تهران مطرح شد.

در ادامه علیرضا فخاری استاندار تهران با تاکید بر اهمیت موضوع نماز گفت: پخش اذان و اقامه نماز در اوقات شرعی در ادارات از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت‌. اقامه نماز یکی از شعائر دینی است که برپایی آن در ادارات نشانه اعمال یکی از اصول دین است. وقتی بر احکام اسلامی اهتمام ورزیده می‌شود، نشانه‌های آن باید در ادارات و دستگاه‌ها نمود پیدا کند.

علی جوهری نیز پس از ارائه گزارش‌ها در خصوص مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: بر خلاف گمانه‌زمانی‌های مخربی که پیش از انتخابات وجود داشت و برخی می‌گفتند، مشارکت در استان تهران زیر ۱۰درصد است، واقعیت خلاف این موضوع را ثابت کرد. ما در انتخابات ریاست جمهوری شاهد یک درصد رشد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل بودیم.

در ادامه فخاری با توجه به نقش فرهنگ در جامعه، توضیح داد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کار و خدمت تقویت شود، احساس رضایت در مردم ایجاد می‌کند. باید ذهن‌ها ساخته شود که این مهم بر دوش دستگاه‌های فرهنگی است.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت مسئله تبیین برای گره‌گشایی، تاکید کرد: به اعتقاد من، حرکت انقلاب، حرکت سینوسی است و نباید به نگاه حرکت خطی به آن نگریست. اگر ما ضرورت‌ها را تبیین کنیم به کنش اجتماعی می‌رسیم و جامعه از وضعیت بی‌تفاوتی فاصله می‌گیرد. کنش اجتماعی به نفع انقلاب است. ما در مسیر صعود به قله انقلاب با گره‌های متعددی مواجه خواهیم شد اما نباید از این نکته غافل شد که گره‌ها همچون دست‌آویزهایی جهت بالارفتن از طناب برای رسیدن به قله است. با تبیین است که گره‌گشایی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: اگر متولیان فرهنگی جامعه را رها کنند، نسل‌های بعدی نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت می‌شوند که نتیجه‌ عدم کارکرد درست فرهنگ ماست. باید تدبیر و دقت نظر داشت که چه عواملی فرهنگی جهت کارگشایی مناسب است و سبب گره‌گشایی می‌شود.

 

 

نظر شما