شناسهٔ خبر: 67770808 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع عزاداران حسینی بهبهان:

سبک سینه زنی و نوحه های سنتی بهبهان نشانه ای از شور و شعور حسینی است/ میراث معنوی عزاداری شهرهای خوزستان باید حفظ شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع عزاداران حسینی بهبهان حضور یافت.

صاحب‌خبر -

مجید منادی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  همزمان با شب عاشورای حسینی در جمع عزاداران حسینی در شهرستان بهبهان حضور یافت و به خادمان و دست اندرکاران برخی هیئات و دستجات عزاداری خداقوت گفت.

وی در حاشیه این دیدارها با اشاره به عزاداری سنتی سه سنگ بهبهان بر لزوم حفظ میراث معنوی عزاداری شهرهای خوزستان تاکید کرد.

مجید منادی  سبک سینه زنی سه سنگ و همچنین آداب ، رسوم و سنت های عاشورایی را  نشانه ی شور و شعور حسینی دانست که نسل به نسل به امروز رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به رسم و آیین شب زنده داری و حرکت دسته ی عزا در شب عاشورا  اظهار داشت: ورود شورانگیز  دسته جات عزاداری به امام زادگان این شهر  تجلی دلدادگی و عشق آنان به اهل بیت عصمت و طهارت است که در رثای  شهادت امام حسین ع و یاران با وفای ایشان  متجلی شده است.

وی بهبهان را به عنوان شهر علما و دارالمومنین  با پیشینه ی غنی تاریخی و مذهبی معرفی نمود که زادگاه و محل اقامت علمای شهیر عالم تشیع همجون استاد کل وحید بهبهانی، آخوند ملاعلی  صاحب تفسیر بی نقطه قران کریم و همچنین میزبان امام زادگان واجب التعظیم و قدمگاه امام رضا علیه السلام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر برنامه‌ریزی برای حفظ و معرفی آیین‌های سنتی دینی و مذهبی با محوریت محرم و عاشورا در شهرها و روستاهای خوزستان تاکید کرد.

نظر شما