شناسهٔ خبر: 67770530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

همه معجزه ولایت را دیدند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: وقتی بعد از شهادت شهدای خدمت به تبریز آمدیم، هرکسی ما را می‌دید می‌گفت کارتان برای انتخاب جایگزین برای شهید آل‌هاشم سخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کشور بعد از آن حادثه جانکاه و ایام سختی که بر جامعه ما گذشت، به خوبی اداره شد و به عبارتی همه معجزه ولایت را دیدند.

وی گفت: هیچ اختلالی در کارها ایجاد نشد و دولت نیز به خوبی همه چیز را مدیریت کرد و به لطف خداوند، انتخابات در سلامت و امنیت برگزار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: در روزهای تشییع شهدای خدمت، عرض ارادت بزرگی به این شهدا نشان داده شد و حضور گسترده مردم در انتخابات نیز یک حماسه بزرگ بود.

حاج‌علی‌اکبری بیان داشت: مردم منتخب خود را در امنیت و سلامت انتخاب کردند و برای این منتخب آرزوی موفقیت داریم که البته این منتخب مردمی فرزند همین خطه است.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه شهادت شهدای خدمت، وجود نازنین رئیس جمهور را از دست دادیم که ایشان یک تراز جدید از نظر تدبیر، خدمت، اخلاص، اخلاق و عشق به مردم ایجاد کرده بود و از نظر صیانت از عزت ملی نیز آبروی بزرگی برای مردم خریده بود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: تقدیر بر این بود که در آن پرواز یک امام جمعه متفاوت هم باشد؛ او یک ویژگی تازه به سمت خود داده بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده بودند که آیت‌الله آل‌هاشم یک ویژگی تازه به امام جمعه بودن داده بودند.

امام جمعه موقت تهران، گفت: حیف که در این مدت از حضور این عالم بزرگ بی‌بهره ماندیم و اصلا انتظار نداشتیم بعد از هشت سال قرار است برای او یک جایگزین پیدا کنیم.

وی به روحیه مردمی آیت‌الله آل‌هاشم اشاره کرد و گفت: او حسن تدبیر داشت و اهل فکر و برنامه بود.

حاج علی‌اکبری گفت: بعد از شهادت از یک ویژگی دیگر از آیت‌الله آل‌هاشم هم پرده‌‎برداری شد و آن شوق او برای شهادت بود.

وی،دامه داد: ما در مقابل تدبیر و تقدیر الهی تسلیم هستیم و هر چه پروردگار صلاح دانستند همان درست است.

حاج علی‌اکبری، اظهارکرد: وقتی بعد از شهادت آیت‌الله آل‌هاشم به تبریز می‌آمدیم مردم زیادی که شاید اصلا اهل نماز جمعه هم نبودند به ما گفتند که کار شما خیلی سخت است و جایگزینی برای این عزیز از دست رفته پیدا نخواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: طبق تدبیر رهبری، مقرر شد تا بلافاصله از یکی از ائمه موقت تبریز استفاده شود تا بعدا برای انتصاب نهایی نماینده ولی فقیه تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: مسیر انتخاب نماینده ولی فقیه فرآیند طولانی دارد تا در نهایت به رهبر معظم انقلاب معرفی شود.

حاج علی اکبری یادآور شد: حضور ریاست عالی دفتر مقام معظم انقلاب مانند حضور عطر رهبری در آن جلسه است و باعث قوت قلب و دلگرمی همه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: آقای مطهری اصل از نظر علمی و دینی و اینکه فرزند استان بوده و دوست صمیمی و قدیمی امام جمعه شهید هستند قطعا می‌تواند جایگزین خوبی باشند و بتوانند قدم‌های بلندتری بردارند.

خبرنگار: محمد لطفی

انتهای پیام/

نظر شما