شناسهٔ خبر: 67770284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بررسی تخصصی ادعای شیوع بیماری تهدید کننده حیات در برخی روستاهای سراوان

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی با عنوان «شیوع بیماری تهدید کننده حیات در روستاهای زنگیان، دزک و غیره» تیمی متشکل از متخصصان و پزشکان و کادر بهداشت شبکه بهداشت و درمان سراوان در این روستاها حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی اصغر عربشاهی اظهار کرد: در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی با عنوان «شیوع بیماری تهدید کننده حیات در روستاهای زنگیان، دزک و غیره» تیم پدافند غیرعامل شبکه سراوان به محل اعزام شده و پس از انجام بررسی محیط و ساکنان، درمان بیماری «گال» برای مبتلایان انجام شد.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم، به ساکنان برای رعایت بهداشت فردی ارائه شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سراوان افزود: بیماری گال یک بیماری انگلی است که انگل زیر پوست انسان تخم ریزی کرده و خارش شدید ایجاد می‌کند، گال در تمام دنیا به ویژه در نواحی گرم و مرطوب شایع است.

وی گفت: راه اصلی انتقال این بیماری، تماس فیزیکی و پوست به پوست طولانی مدت (حداقل برای ۱۵ دقیقه) با افراد آلوده بوده و گاهی از طریق استفاده از وسایل و البسه مشترک مانند لباس، حوله، ملحفه و پتو منتقل می‌شود.

عربشاهی با بیان اینکه بیماری گال خطرناک نیست و قابل درمان است، اذعان کرد: نیازی به سمپاشی منازل نیست و با توجه به اینکه ابتلاء به بیماری گال مستقیماً به رعایت نکردن بهداشت فردی و گروهی مربوط می‌شود لازم است بهداشت فردی و محیطی رعایت و از تماس با افراد آلوده خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که از وسایل خواب و البسه دیگران استفاده نشود.

نظر شما