شناسهٔ خبر: 67770214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران:

در سطح ملی، پولی برای اصلاح شبکه های آبرسانی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران تاکیدکرد که اساسا در سطح ملی، پولی برای اصلاح شبکه های آبرسانی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از کهگیلویه بزرگ، "هاشم امینی" در نشست شورای اداری در محل فرمانداری شهرستان کهگیلویه که با حضور برخی از فرمانداران، مسوولان استانی و شهرستانی حوزه آب و نماینده کنونی این حوزه انتخابیه در مجلس دوازدهم برگزار شد، اظهارداشت:" در حوزه ملی، هیچ اعتباری برای اصلاح شبکه آبرسانی وجود ندارد و اعتبارات ما صرفاً توسعه‌ای است."

این‌ مقام مسوول گفت: "همه باید برای حل مشکلات‌ همراه باشند، ما در حوزه ملی اعتباری برای اصلاح شبکه های آبرسانی نداریم، اعتبارات برای توسعه منابع مشخص شده است، باید فرمانداران از اعتبارات تملک دارایی بهره ببرند و شرکت های ما را در تخصیص ها همتراز با مشکلات و مطالبات ببینید.

وی تاکید کرد:"فرمانداران باید برای مواردی که اعتبار ملی وجود ندارد، شرکت های آب و فاضلاب را کمک کنند."

امینی در ادامه با بیان اینکه برای شبکه های آبرسانی شهرستان چُرام ۵۰ میلیاردتومان از ماده ۵۶ در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هدف مان این است که در سازمان برنامه بودجه نیز، این شهرستان ردیف اختصاصی بگیرد. 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مُفتخریم اعلام کنیم ماده ۲۳ آبرسانی بخش دیشموک هم گرفته شد و این اتفاق مبارک هم در حل مشکلات آبی و هم کشاورزی و اشتغال منطقه موثر است، یادآورشد: بنای دولت سیزدهم شروع نکردن پروژه های تازه و به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام بود.

امینی بر عزم شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای مدیریت چالش های آبی استان‌های کمتر برخوردار تاکید و گفت: برای سرعت بخشی در عملیات آبرسانی به چهار شهر استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵۰ میلیارد اعتبار ماده ۵۶ در نظر می گیریم که جدا از ۲۰۰ میلیارد اعتبار مصوب گذشته برای این شهرها است.

معاون وزیر نیرو تأکید کرد: در قانون تاکید شده صنایع ار منابع آب غیرمتعارف و حوزه پساب استفاده کنند و این امر باید در این استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نهادینه شود.

امینی گفت: برای فاضلاب شهر دهدشت مجوز اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی مدنظر قرار می گیرد و حتمأ پیگیر شروع تصفیه خانه دوم و ضروری این شهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای بخش‌های دیشموک و چاروسا هم ۱۰۰ میلیارد از محل ماده‌ ۵۶ در نظر خواهیم گرفت.

امینی گفت: در خصوص فرسودگی شبکه، آبداران، مسکن ملی، مسکن بسیجیان و طرح ولایت و تعارض شبکه با منازل مردم در شهر دهدشت هم، جلسه ای با حضور معاونین وزارتی، مدیران آبفا و منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و برای حل این چالش‌ها، مطابق با قانون و اختیارات و منابعی که هست اقدام می‌شود. 

معاون وزیر نیرو افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن، بخشی از کار را باید ما انجام دهیم، یک سوم از تعهدات با ما بوده و بقیه با سازمان برنامه و راه و شهرسازی،که در این زمینه در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه حدود ۹۰ میلیارد ریال تخصیص دادیم و با وجود اینکه تعهدات دیگر اعضاء کامل نشد اما ما خودمان را مُقید دیدیم برای کمک به مسکن مردم فراتر از امکانات و منابع پای کار بیاییم و خوشبختانه زیرساخت آب مسکن ملی دهدشت کامل شده است.

امینی با بیان اینکه، در حوزه مسکن شهرک های بسیجیان و ولایت، هزینه زیرساخت با حوزه ای است که اقدام به تفکیک کرده است، ادامه داد: از محل تنش آبی، سعی می‌کنیم ۳۰ درصد منابع را فراهم کنیم که البته شرط آن این است که استان نیز سهم و آورده اش را بیاورد‌.

وی گفت: ۱۰ میلیاردتومان برای تعمیرات و نگهداری وسائط نقلیه درنظر می گیریم و برای تانکرهای سیار نیز مبالغی خواهیم گذاشت.

بگفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جلسه ای فوری برای بررسی مشکلات آب استان کهگیلویه و بویراحمد و جمع بندی آن، تا پایان هفته جاری در وزارتخانه برگزار می شود.

امینی با اشاره به برخی از مشکلات آبرسانی روستایی هم ادامه داد: برای روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات لازم در جهت کمک به حل مشکلات آبرسانی پیش بینی می کنیم تا مردم در این استان و بویژه مناطق روستایی رنج کمتری را متحمل شوند.

وی گفت: برای روستاهای شهرستان لِنده نیز فیلتر تندی پیش بینی می شود که مشکل کیفیت ظاهری آب حل شود و در خصوص شبکه فاضلاب شهرستان بهمئی نیز اگرچه مجوز ماده ۲۴ استانی اخذ شده اما به این دلیل که جمعیت زیر ۲۳ هزار نفر است در دستور کار ما قرار می گیرد و البته مسوولان استان و شهرستان هم باید در این زمینه کمک کند.

به گزارش ایلنا، حدود ۱۰۰ مشترک شهری و روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد است.

۱۰ درصد روان آب های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیش از ۲۰ شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در تمامی فصول سال بویژه در فصول گرم، شاهد تنش، نوسانات،  ناپایداری ها و قطعی های مستمر آب هستند.

بیش از ۲۰۰ روستای این استان بعلاوه حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت عشایری این استان با تانکر آبرسانی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما