شناسهٔ خبر: 67770104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین حسینی برگزار شد

تهران - ایرنا - نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین حسینی، به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام گرفته و ارائه گزارش کارگروه های مختلف برای ارائه خدمات به زوار حسینی(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این جلسه به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین و با حضور سایر اعضا برگزار شد.

بیکدلی از تسریع اقدامات کارگروه ها همزمان با ایام سوگواری ایام محرم ابراز رضایت و بر ادامه این روند تاکید کرد.

وی گفت: براساس آخرین گزارش ها، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه و دفاتر کنسولی در مسیرهای حرکت زائران در قالب قرارگاه اربعین از ۱۷ مرداد تا ۵ شهریور (اول تا بیستم صفر)در حال انجام فعالیت‌ها و هماهنگی های لازم برای سفر زائران ایرانی، اتباع خارجی مقیم ایران و زائران خارجی که از مسیر ایران تردد خواهند کرد هستند. تلاش شده که با وجود گرمای بی سابقه و کثرت جمعیت، تمهیدات فوق العاده برای سفر اربعین فراهم شود.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به دیدارهای مقامات کشورمان با مسولان ذیربط عراقی، از اهتمام کشور میزبان برای پیگیری موضوعات مرتبط با زوار و همچنین حضور و همکاری فعال، صمیمانه و موثر مقامات عراقی در حوزه های سیاسی و کنسولی قدردانی و تشکر و همکاری های دولت‌ ایران و عراق برای آماده سازی زیرساخت ها به منظور سفر زائران اربعین حسینی در سالجاری را مناسب توصیف کرد.

در این نشست همچنین آخرین اقدامات انجام شده جهت ثبت نام دیپلمات ها و کارکنان وزارت امور خارجه به عنوان خادمان کنسولی اربعین جهت اعزام به این آیین باشکوه و خدمت رسانی به زوار مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نشست نیز کارگروه های مختلف گزارشات خود را در رابطه با آخرین اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) و انجام خدمات کنسولی ارائه و بر تلاش هرچه بیشتر دستگاه دیپلماسی با استفاده از همه ظرفیت خود جهت استمرار حرکت باشکوه اربعین تاکید کردند.

نظر شما