شناسهٔ خبر: 67769913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پروژه جدید اسرائیل در غزه

تخلیه شمال غزه و تبدیل آن به منطقه نظامی

مقامات صهیونیستی که نتوانسته‌اند به اهداف اعلانی خود در غزه دست پیدا کنند، خواب‌های جدیدی را برای این باریکه تحت محاصره دیده‌اند تا پروژه‌های جاه‌طلبانه خود را عملیاتی کنند. در این رابطه، دفتر دولتی حماس در غزه روز یک‌شنبه از خواب‌های جدید اسرائیل برای غزه خبر داد و اعلام کرد دشمن صهیونیستی سعی دارد با بمباران النصیرات و دیرالبلح، کنترل منطقه مرکزی نوار غزه را به دست بگیرد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دولت غزه اعلام کرد دشمن صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه شمال غزه جهت تبدیل آن به یک منطقه نظامی است؛ اقدامی که با هدف زمینه‌سازی برای اشغال این باریکه انجام می‌شود که تنش‌ها بین گروه‌های مقاومت با صهیونیست‌ها را تشدید می‌کند. 

مقامات صهیونیستی که نتوانسته‌اند به اهداف اعلانی خود در غزه دست پیدا کنند، خواب‌های جدیدی را برای این باریکه تحت محاصره دیده‌اند تا پروژه‌های جاه‌طلبانه خود را عملیاتی کنند. در این رابطه، دفتر دولتی حماس در غزه روز یک‌شنبه از خواب‌های جدید اسرائیل برای غزه خبر داد و اعلام کرد دشمن صهیونیستی سعی دارد با بمباران النصیرات و دیرالبلح، کنترل منطقه مرکزی نوار غزه را به دست بگیرد. دولت غزه اعلام کرد دشمن صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه شمال غزه جهت تبدیل آن به یک منطقه نظامی است. شبکه خبری «المسیره» یمن به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه همچنین گزارش داد ظرف چند ساعت گذشته بیش از ۳۰ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند. خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش رژیم صهیونیستی برج‌های عین‌جالوت در جنوب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن یک دختر فلسطینی به شهادت رسید. ارتش اسرائیل قصد دارد با افزایش حملات خود به مناطق شمالی غزه، فلسطینیان را از این منطقه فراری داده و زمینه را برای اشغال کامل آن فراهم کند. سران تل‌آویو پس از شکست برنامه مهاجرت فلسطینیان به خارج، اکنون قصد دارند حداقل نوار شمالی این باریکه را تحت کنترل خود داشته باشند. این درحالی است که با وجود تخریب و تخلیه مناطق شمالی غزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان در بخش‌هایی از آن حضور دارند و هرازگاهی با حملات موشکی به شهرک‌های اطراف غزه و کمین‌گذاری، نظامیان اشغالگر را به هلاکت می‌رسانند. اسرائیل پیش‌تر نیز با ایجاد جاده در مرکز غزه سعی کرده تا شمال و جنوب این منطقه را از هم جدا کند و با تجمع همه فلسطینیان در جنوب به ویژه در رفح، دامنه حملات خود را تشدید کرده و قربانیان بیشتری را از فلسطینیان بگیرد. 

 شروط صهیونیست‌ها برای مذاکره 
با اینکه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکجانبه مذاکرات آتش‌بس با حماس را متوقف کرده است، اعضای حزب لیکود شروط جدیدی را برای ادامه مذاکرات اعلام کرده‌اند. هشت نفر از نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ضمن اشاره به مخالفت خود با قرارداد پیشنهادی برای تبادل اسیران با حماس، سه شرط را برای موافقت با آن تعیین کردند. این قانونگذاران صهیونیست مخالفت خود را با شکل فعلی توافق آتش‌بس و آزادسازی اسیران نزد حماس در غزه ابراز کرده و نسبت به اجرای آن هشدار دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت، این پیشنهاد چند هفته‌ای است که در مذاکرات غیرمستقیم میان تل‌آویو و حماس در حال بررسی است. به نوشته این رسانه عبری، این قانونگذاران اعمال تغییرات اساسی در توافق را شرط موافقت خود اعلام کرده‌اند. طبق گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هشت قانونگذار اسرائیل، با ارسال پیامی برای نتانیاهو مجموعه‌ای از درخواست‌های خود برای تغییر در توافق پیشنهادی را ارائه و تأکید کردند در صورتی که خواهان حمایت آن‌ها از طرح پیشنهادی هستند، این تغییرات باید اعمال شوند. 
شروط جدید صهیونیست‌ها درحالی است که حماس پیش‌تر با انعطاف نشان دادن در میز مذاکرات، آمادگی خود را برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس اعلام کرده بود، اما نتانیاهو و دوستانش در کابینه و کنست هر روز ساز جدیدی کوک می‌کنند تا مسیر گفتگو را از ریل خارج کرده و به این جنگ در غزه ادامه دهند، زیرا از دید سران تل‌آویو، با ادامه جنگ و افزایش حملات در غزه می‌توانند امتیازات بیشتری را از حماس در میز مذاکرات بگیرند. با این حال، رهبران حماس بار‌ها هشدار داده‌اند که توافق به هر قیمتی را امضا نخواهند کرد و آماده هستند برای مدت طولانی با دشمن اشغالگر مبارزه کنند.

نظر شما