شناسهٔ خبر: 67769649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین خانه‌های تاریخی و فرهنگی را احیا و مرمت کند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: خانه‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین مانند خانه مظاهری و خانه امام‌جمعه شهیدی باید توسط شهرداری قزوین به سرعت مرمت شوند و اگر این کار تا امروز صورت نگرفته، نقطه ضعف ما محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی امشب -یکشنبه سی‌ویکم تیر- در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به لزوم نوسازی خانه‌های تاریخی و فرهنگی تحت تملک شهرداری قزوین اظهار کرد: خانه‌هایی مانند خانه مظاهری، خانه امام‌جمعه شهیدی، خانه شهیدچگینی و حمام بلور سرمایه شهر و مدیریت‌شهری به حساب می‌آیند که نباید رو به ویرانی رود.

وی اضافه کرد: به هر صورت خانه‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین مانند خانه مظاهری و خانه امام‌جمعه شهیدی باید توسط شهرداری قزوین به سرعت مرمت شوند و اگر این کار تا امروز صورت نگرفته، نقطه ضعف مدیریت‌شهری و شورای شهر قزوین محسوب می‌شود و نباید همه مشکلات را گردن مدیریت‌شهری بیندازیم و ما هم به عنوان شورای شهر قزوین باید در این قصه مسئولیت خود را قبول کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین با بیان اینکه این خانه‌ها و بناهای تاریخی هم از نظر میراثی و هم از نظر سمعی و بصری سرمایه شهر محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ضمن اگر این خانه‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند، نباید خالی بمانند و می‌بایست در آنها سکونت وجود داشته باشد و خانه فاقد سکونت خود به خود رو به ویرانی می‌رود.

فرمانی خطاب به رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین گفت: این ساختمان‌ها و خانه‌های فرهنگی چه به نهادهای غیردولتی واگذار شود و چه نشود، تکلیف مدیریت‌شهری قزوین حفظ، نگهداری و احیای این بناها است و واگذاری این ابنیه نافی مسئولیت مدیریت‌شهری قزوین در حفاظت و مرمت آنها نیست.

وی افزود: در ضمن سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین باید برای حل مشکل چاله ورودی مسجدالنبی قزوین که میعادگاه نماز جمعه شهر قزوین است، اقدام عملیاتی عاجلی صورت دهد.

نظر شما