شناسهٔ خبر: 67768580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تاثیر ژنتیک در ابتلا به سرطان روده چقدر است؟

مشهد- دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال گفت: عوامل ژنتیکی و خانوادگی ۸۰ درصد در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد و این مهم ضرورت چکاپ سالانه را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

ژنتیک ۸۰ درصد در ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است

به گزارش تابناک به نقل از مهر، عباس عبداللهی ظهر یکشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای کاهش سن ابتلاء به این سرطان باید سطح آگاهی جامعه ارتقا پیدا کند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال در مورد آمار ابتلاء به این بیماری اشاره و بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی ۱۷ درصد از مبتلایان به سرطان روده بزرگ در سنین زیر ۵۰ سال قرار دارد و در این میان ۳۰ درصد سرطان‌های روده بزرگ در مشهد مربوط به افراد ۵۰ تا ۶۰ سال و بقیه در سنین بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

وی در خصوص زمان برگزاری نشست ابراز کرد: این کنگره از سوم تا پنجم مرداد با همکاری آستان قدس، بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در ابتلاء به این بیماری تأثیر دارد، اظهار کرد: عوامل ژنتیکی و خانوادگی ۸۰ درصد در ابتلاء به سرطان روده بزرگ نقش دارد و این مهم ضرورت چکاپ سالانه را می‌طلبد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با بیان اینکه در این همایش جراحی زنده از اتاق عمل را خواهیم داشت، افزود: جلسات تعاملی برای به اشتراک گذاشتن مطالب علمی و نیز چالش‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های کلون و رکتوم و کارگاه مراقبت‌های مربوطه از جمله برنامه‌های این کنگره سه روزه است.

برچسب‌ها:

نظر شما