شناسهٔ خبر: 67768430 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ستاره‌های جوان و هایجک‌های طلایی؛

رنسانس در سپاهان با هفت سامورایی

هفت بازیکن جذب شده سپاهان از لیگ داخلی در پنجره تابستانی شکل این تیم را در فصل پیش رو دگرگون کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهانِ لیگ بیست و چهارم بدون شک یکی از پرستاره‌ترین و جوان‌ترین سپاهان‌های فصول گذشته است. تیمی که بر خلاف فصل گذشته که بازیکنان عمدتاً پابه سن گذاشته و اسمی بودند، امسال دست روی بازیکنان جوان، باانگیزه و البته ستاره‌ای گذاشته که هر کدام در هر جای زمین، آینده درخشان و گذشته قابل دفاعی را پشت سر گذاشته‌‌اند.

طلایی‌پوشان اصفهان با وجود قهرمانی در مسابقات جام حذفی، دو هفته بسیار پرتلاطم را پشت سر گذاشتند؛ جایی که گفته می‌شد ژوزه مورایس، سرمربی تیم قهرمان، بعد از قهرمانی استعفای رسمی خود را تقدیم باشگاه کرده و ترجیح داده مدتی برای استراحت، راهی کشورش شود. اینکه چه شد مورایس بعد از دو هفته دوباره به ایران بازگشت و اینکه چگونه سرمربی سپاهانی‌ها ترجیح داد سومین فصل قراردادش را نیز در سپاهان سپری کنند موضوعی است که بعدها با بازیکنان جدا شده از سپاهان و بازیکنان جذب شده، خودش را نشان داد.

سیاست امسال سپاهان، متفاوت با فصل گذشته رقم خورد. جایی که چند بازیکن جوان و آینده‌‌دار فوتبال کشور، ترجیح دادند برای آینده فوتبالی خود در سپاهانی به میدان بروند که امسال جولانگاه بازیکنان جوان، باکیفیت و آنهایی است که سرخابی‌ها و تیم‌های مختلفی دست روی آنها گذاشته بودند. سپاهان در چند پست کلیدی نظیر دروازه و خط میانی نیز بازیکنان خود را حفظ کرد تا شرایط بهتری برای حضور در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا رقم بزند. 

مهمترین اتفاق در این موضوع، جدایی رامین رضائیان و فرشاد احمدزاده، دو پرسپولیسی سابق سپاهان بود که با توجه به مسائل حاشیه‌ای و مشکلاتی که برای سپاهان ایجاد کرده بودند، عملاً کار را برای مورایس سخت کرده بودند. گفته می‌شود مورایس یکی از شروط بازگشت خود به سپاهان را، خروج بازیکنان پرحاشیه تیم و البته جوان‌سازی تیمی کند که هر چند هفته یک بار با مصدومیت‌های کهنه دست و پنجه نرم می‌کرد. مصدومیت‌هایی که باعث می‌شد عملاً طلایی‌پوشان نتوانند در طول مسابقات ترکیب ثابت بازیکنان خود را داشته باشند.

از سوی دیگر، سپاهانی‌ها خیلی زود قرارداد محمد کریمی کاپیتان خود را تمدید کردند تا در مرکز زمین سپاهان برای بازی‌های پیش‌رو، تغییری ایجاد نشود. تمدید قرارداد نیما میرزازاد نیز از جمله اتفاقاتی بود که پیش از شروع جذب بازیکنان جدید توسط سپاهانی‌ها انجام شد.

*جناح راست سپاهان با حضور حردانی 10 سال جوان‌تر شد
سپاهان به جای رامین رضائیان 34 ساله، صالح حردانی، مدافع راست 24 ساله استقلال را جذب کرد که از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشت. یعنی در واقع سپاهان با یک نقل و انتقال، هم حاشیه‌های تیمش را به نوعی کنترل کرد و هم جناح راست تیمش را 10 سال جوان‌تر کرد؛ اتفاقی که این روزها در دنیا به یک اتفاق عادی تبدیل شده و آینده سمت راست خط دفاعی سپاهان را طی سال های آینده تضمین می کند.

2056425

*گودرزی جای زکی‌پور را پر می‌کند
طلایی‌پوشان اما در جناح چپ خود، میلاد زکی‌پور را از دست دادند. بازیکنی که با وجود نبودنش در تیم ملی، سمت چپ سپاهان را بیمه کرده بود و غیبت او، حتی کادر فنی سپاهان را هم نگران کرده بود. سپاهان اما به جای میلاد زکی‌پور، حسین گودرزی جوان و 23 ساله را به جمع بازیکنان خود اضافه کرده‌اند و به زودی از او رونمایی رسمی می‌کنند. گودرزی 5 سال جوان‌تر از میلاد زکی‌پور است و بر خلاف زکی‌پور، شم گلزنی بیشتر و البته سرعت قابل توجهی دارد. مهم آن است که سرمربی پرتغالی بتواند از این بازیکن جوان در کنار دیگر بازیکنان تیمش به خوبی بهره ببرد. گفته می‌شد چند تیم دیگر هم تلاش بسیاری برای جذب گودرزی کرده بودند اما در نهایت سپاهان برنده جدال جذب این بازیکن جوان شمس‌آذر قزوین شد.

*امین حزباوی، صید جذاب سپاهانی‌ها 
بدون اغراق می‌توان گفت که محمدامین حزباوی، ستاره نقل و انتقالات و شاه‌ماهی سپاهانی‌ها در فصل جاری بود. بازیکن 21 ساله سابق فولاد خوزستان که بعد از عدم توافق با السد قطر، به عنوان صید بزرگ سپاهان، راهی تیم اصفهانی شد تا عملاً خط دفاعی سپاهانی‌ها را از بابت حضور یک بازیکن باکیفیت و آینده‌دار فوتبال تضمین کند. امین حزباوی با سرعت بالا، قدرت سرزنی و کیفیت خوبش، خیال مورایس را از این بابت راحت خواهد کرد و نشان داده در گلزنی هم هوشی مثال زدنی دارد.

2056426

*وحدت هنانوف؛ غیررسمی اما قابل تأمل
حضور وحدت هنانوف در سپاهان اگرچه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما بدون شک می‌تواند بیش از آنچه فکرش را بکنیم، خیال سپاهانی‌ها را از بابت اقدامات دفاعی راحت کند. هنانوف هم در پست دفاع و هم در پست هافبک دفاعی، بازیکن قابل اتکایی است و مثل دیگر بازیکنان جذب شده امسال، زیر 25 سال سن دارد. هنانوف 23 ساله با 35 بازی ملی، گزینه بسیار خوبی برای پر کردن جای بازیکنان مصدوم، محروم و البته حضور در ترکیب اصلی سپاهانی است که امسال با بازیکنان جوان خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

*مهدی لیموچی؛ فرار از دست پرسپولیس به قصد پیشرفت
آلومینیوم اراک خیلی سخت اجازه داد که لیموچی از تهران راهی اصفهان و تیم سپاهان شود. مهدی لیموچی از آن دسته وینگرهایی است که توانایی بازی در پست مهاجم را هم دارد و خیلی بیشتر از آنکه فکرش را کنیم، به درد فوتبال تهاجمی سپاهان می‌خورد. لیموچی که هفته‌ها مورد توجه باشگاه پرسپولیس بود، در نهایت سپاهان را به پرسپولیس ترجیح داد و با وجود مخالفت باشگاه سابقش، ترجیح داد ادامه فوتبال خود را در اصفهان سپری کند. این خرید جذاب و البته پرسر و صدا، بدون شک می‌تواند یکی از ستاره‌های جوان و صاحب‌نام آینده فوتبال کشور باشد.

2056421

*محمدمهدی محبی؛ یک جوان جای احمدزاده
جدایی فرشاد احمدزاده همانقدر که برای سپاهانی‌ها تلخ بود، برای خود این بازیکن هم دشوار بود. خصوصاً آنکه احمدزاده به تازگی قرارداد 3 ساله‌اش را با سپاهان به ثمر رسانده بود و امید داشت امسال هم در جمع سپاهانی‌ها حضور داشته باشد. محمدمهدی محبی اما با سبک فوتبال متفاوت، استیل بدنی قوی و البته سرعت قابل توجه، جایگزین قابل قبولی برای احمدزاده 31 ساله است. محبی علاوه بر تفاوت سنی قابل توجه، خصوصیات هجومی متفاوتی دارد که مورایس را به جذب و حضور این بازیکن جوان و باانگیزه سپاهان، امیدوار کرده است.

2056428

*جواد آقایی‌پور؛ آقای گل جدید لیگ را بشناسیم؟!
ماجرای جذب جواد آقایی‌پور در سپاهان و حاشیه‌هایش با تیم روسی و البته استقلال، شاید تا هفته‌ها نقل محافل فوتبالی باشد. آقایی‌پور که تنها 24 سال سن دارد، هم در پست مهاجم و هم در پست وینگر، برای سپاهان به میدان خواهد رفت تا جایگزین مطمئنی برای شهریار مغانلوی تازه جدا شده باشد. جواد آقایی‌پور هم مثل لیموچی به سختی از باشگاه استقلال خوزستان اجازه حضور در سپاهان را گرفت اما در نهایت، تلاش او به نتیجه رسید تا فصلی متفاوت را در دیار زاینده‌رود سپری کند. آقایی‌پور طی دو فصل در استقلال خوزستان 20 گل به ثمر رساند و بدون شک با شرایط هجومی سپاهان و موقعیت‌هایی که برای او در این تیم ایجاد خواهد شد، امیدواری قابل توجهی به گلزنی و موفقیت در سپاهان را خواهد داشت.

2056427

*تلفیق تجربه و جوانی برای موفقیت
سپاهان به جز این بازیکنان در خط حمله ستاره‌هایی نظیر کاوه رضایی و رضا اسدی را در کنار خود دارد و رضا شکاری نیز به بازیکنان خط هجومی این تیم کمک می‌کند. حضور محمد کریمی و برایان دابو در خط میانی در کنار بازیکنان جوانی چون جواد حسین‌نژاد و عباس حبیبی، میانه زمین سپاهان را نیز مقتدر خواهد کرد و حفظ سیاوش یزدانی، هادی محمدی و محمد دانشگر نیز خط دفاعی سپاهان را برای آینده مستحکم و مقتدر خواهد کرد.

2056432



شاید بتوان گفت که سپاهان امسال، با ترکیب رویایی بازیکنان جوان و باانگیزه در کنار ستاره‌های اسمی و باتجربه، روزهای جذابی را برای اصفهانی‌ها پیش‌رو خواهد گذاشت. روزهایی که می‌تواند از بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و دیداری که کمتر از 20 روز دیگر در نقش‌جهان رقم می‌خورد، آغاز شود.

2056431

نظر شما