شناسهٔ خبر: 67768107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ظریف ؛ ظریف ؛

ما توانستیم جامعه ای خسته را پای صندوق ها بیاوریم/ صلح به معنای عدم تخاصم نیست ما توانستیم جامعه ای خسته را پای صندوق ها بیاوریم/ صلح به معنای عدم تخاصم نیست

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: ما توانستیم جامعه‌ای که خسته بود را پای صندوق‌های رای بیاوریم و باید این مسئله را یک فرصت تلقی کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد جواد ظریف رییس شورای راهبری دولت چهاردهم در نشست واکاوی گفتمان دولت چهاردهم اظهار کرد: ما دو نگرش تهدید محور و فرصت محور داریم لذا اگر بتوانیم با یک تغییر پارادایم نگرش تهدید محور را به فرصت محور تبدیل کنیم می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

وی افزود: نگرش تهدید محور یعنی اینکه جوانان ،زنان و مردم را تهدید بدانیم چرا که وقتی چیزی را تهدید تلقی کنیم آن را محدود خواهیم کرد.

رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم تاکید کرد: صلح به معنی عدم تخاصم نیست اما به معنای آمادگی است و مفهوم پوزش نیز دارد و من هم با تمام وجود از مردم ایران عذر می‌خواهم و معتقدم که باید از ظرفیت آنها در جهت بالندگی کشور استفاده کنیم و ما باید حتی مخالفان خود را نیز فرصت بدانیم.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان گفت :این کنش اجتماعی که باعث شد بتوانیم جامعه‌ای که خسته شده بود را پای صندوق‌های رای بیاوریم باعث تحسین است و باید آن را به چشم فرصت نگاه کنیم ایران همواره با تهدید مواجه بوده است اما این نباید باعث شود که نگاه ما به گذشته و آینده توأم با تهدید باشد.مردم ما بارها ثابت کردند که تهدید و تهاجم را به فرصت تبدیل می‌کنند.

وی گفت: همسایگان ما مهم‌ترین فرصت برای ما هستند و نگاه ما باعث می‌شود که ما بتوانیم با آنها به سمت پیشرفت حرکت کنیم و معتقدم که نباید سرمایه خود را صرف تقابل با همسایگان کنیم. ما نیازمند آنیم تا سرمایه‌های جهان وارد کشور ما شود تا جوانان ما بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند.

ظریف تاکید کرد: ما کشور بزرگی هستیم و در برابر سختی‌ها ایستاده‌ایم و باید خودمان را باور کنیم آنهایی که از مذاکره می‌ترسند به خاطر این است که خود را باور ندارند و به عبارت دیگر نگاه تهدید محور ناشی از عدم خودباوری است.ما می‌توانیم همه سدها مانند fatf و تحریم‌ها را بشکنیم و دولت آقای پزشکیان دولت صلح توسعه و تفاهم و همچنین فرصت محور است و ما باید به همه چیز به چشم یک روزنه و فرصت نگاه کنیم .

نظر شما