شناسهٔ خبر: 67767948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های اربعین دهلران اختصاص یافت

ایلام - ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان دهلران از اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین در این این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «لطیف صادقی» روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان دهلران، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال برای سایت جدید اربعین با وسعت ۳.۵ هکتار در ۲ مسیر رفت و برگشت زائران اربعین هزینه شد که امسال نیاز است سایر بخش‌های آن نیز تکمیل شود.

وی افزود: دهلران یکی از مسیرهای اصلی ورود و خروج زائران اربعین به استان است که باید در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران، برنامه ریزی و اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اجرای تمهیدات ویژه در خدمات‌رسانی به زائران با توجه به شرایط آب و هوایی و فصل گرم سال در ایام اربعین، گفت: اربعین حسینی یک جریان فرهنگی است و خدمات‌رسانی به زوار یک افتخار برای مردم مرزنشین دهلران به شمار می‌آید.

صادقی خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بزرگ، برای معرفی شهرستان دهلران در همه عرصه‌ها استفاده شود و همچون گذشته خادم شایسته‌ای برای زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های مردمی برای پذیرایی و استقبال از زائران عتبات عالیات، یادآور شد: مردم دهلران در سال‌های گذشته در خدمت به زائران سنگ تمام گذاشتند و به طور قطع این روند امسال با قدرت دنبال می شود و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین شهرستان نیز در این راستا از همه ظرفیت‌ها بهره خواهند گرفت تا شاهد تسریع در خدمت به زائران باشیم.

فرماندار ویژه دهلران اضافه کرد: این شهرستان آماده ارائه خدمات و پذیرایی از زائران است و برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها برای ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات نیز در دستور کار مسئولان قرار دارد.

صادقی راه‌اندازی مرز چیلات را فرصتی کم نظیر برای شهرستان دهلران برشمرد و تاکید کرد: فعال شدن این مرز ضمن توسعه صادرات و اشتغال، نقش موثری در سفره مرزنشینان دارد.

وی با قدردانی از زحمات دستگاه‌های خدمات‌رسان برای طراحی و آماده‌سازی سایت جدید اربعین شهرستان دهلران، گفت: موکب‌های این شهرستان ساماندهی شده‌ و آماده خدمات رسانی به زوار هستند.

۲۳۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های اربعین دهلران اختصاص یافت

امام جمعه دهلران نیز در این نشست از مردم این شهرستان به خاطر خدمت به زائران اربعین در سال های گذشته قدردانی کرد و گفت: مردم ولایت‌مدار دهلران در طول سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند با عشق به امام حسین(ع) در خدمت زائران هستند و امسال هم به طور بهتر و بیشتر از گذشته در خدمت به زوار پای کار خواهند بود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی تاکید کرد: توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای دهلران و از همه مهم‌تر توجه به این شهرستان از بودجه‌های اربعین به صورت ویژه مد نظر مسئولان استان باشد.

وی تصریح کرد: کمیته‌های مردمی اربعین تشکیل شده و نسبت به برنامه ریزی برای برپایی موکب‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین اقدام خواهند کرد.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران نیز بر همگرایی فرهنگی هیات های مذهبی و مردم تأکید کرد و گفت: هسته اصلی هیات های مذهبی مردم هستند و در همه زمینه‌های فرهنگی در ایام اربعین می‌توانند فعالیت کنند.

نعمت الله حاتمی از تشکیل کمیته های ۱۶ گانه اربعین در شهرستان خبر داد و افزود: هر یک از این کمیته ها وظایفی بر عهده دارد که باید با نشست های تخصصی امورات خود را دنبال کنند.

در پایان این جلسه، آخرین اقدام ها، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی اربعین پیش‌رو ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر اعضای ستاد اربعین شهرستان دهلران قرار گرفت.

شهرستان دهلران در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان ایلام قرار دارد.

نظر شما