شناسهٔ خبر: 67767908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست:

طرح هر زائر اربعین حسینی یک سفیر محیط زیست اجرا می‌شود

شهرکرد-معاون سازمان محیط زیست گفت: در سال جاری طرح هر زائر اربعین حسینی یک سفیر محیط زیست اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مردادی بعد از ظهریک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر اجتماع انسانی که شکل می‌گیرد حتماً باید پیوست محیط زیست داشته باشد یکی از مناسبت‌ها راهپیمایی اربعین است.

وی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین ۲۰ میلیون نفر شرکت‌کننده دارد که این شرکت کننده‌ها پسماندهای محیط زیست دارند.

مرادی ادامه داد: در سه سال گذشته در سازمان محیط زیست برنامه ریزی شده که بتوانیم با طراحی و تولید مناسب محیط زیست و اربعین یک آراستگی به این مراسم بزرگ جهان بشریت بدهیم که برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

مرادی اذعان داشت: امیدواریم در همه موکب‌ها کارشناس محیط زیست داشته باشیم که بتوانند این مسئله را مدیریت کنند و تا حد امکان از زائرین بخواهند که از مواد پلاستیکی استفاده نکنند.

وی با اذعان بر اینکه سازمان‌دهی‌های لازم صورت گرفته که افراد و نیروها در قالب سفریان محیط زیست در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنند گفت: هر زائر یک سفیر محیط زیست را طراحی کرده‌ایم که بتوانند کارهای محیط زیستی انجام دهند و آراستگی نظمی را به فضای اربعین بدهند.

مرادی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در چهار استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی انجام و آموزش‌ها برای سفریان محیط زیست در پیاده روی اربعین انجام شده است.

نظر شما