شناسهٔ خبر: 67766819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

امیررضا قشقایی

استفاده از القاب، جملات و تعابیر خیر برای روسای جمهور کشور همواره از سوی رهبر انقلاب وجود داشته است. در واقع استفاده از این عبارات و تعابیر خیر همواره نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب به روسای جمهور و شخصیت های سیاسی و غیر سیاسی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دیدار نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی روز یکشنبه؛ ۳۱ تیر ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب انجام شد که مسعود پزشکیان نیز در این دیدار حضور پیدا کرده بود. پزشکیان که چندی قبل برای پنجمین بار به عنوان نماینده مردم تبریز به  مجلس شورای اسلامی راه یافت ، امروز در قامت رئیس جمهور منتخب نمایندگان مجلس را در دیدار با رهبری همراهی می‌کرد. رهبر انقلاب در این دیدار رهنمودها و توصیه های مهمی به نمایندگان مردم در مجلس داشتند و این مجلس را به همکاری با دولت چهاردهم توصیه کردند و اعلام کردند که موفقیت دولت، موفقیت همه ارکان کشور خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود وظیفه فوری مجلس دوازدهم را درحال حاضر  دادن رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان حفظه‌الله بیان کردند.

اما استفاده رهبر انقلاب از عبارت حفظه‌الله برای رئیس جمهور منتخب بازتاب های گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشت. استفاده از القاب، جملات و تعابیر خیر برای روسای جمهور کشور و سایر شخصیت های سیاسی و حتی غیر سیاسی همواره از سوی رهبر انقلاب وجود داشته است. در واقع استفاده از این عبارات و تعابیر خیر همواره نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب به روسای جمهور و دولت آنان و سایر شخصیت های سیاسی و غیر سیاسی را نشان می‌دهد و از سویی خیر بودن این عبارات و دعاها نشان می‌دهد، حضرت آیت الله خامنه ای همواره نگاه حمایتی به تمامی دولت های جمهوری اسلامی فارغ از جناح ها و تفکرات سیاسی آنان داشته‌اند و مهم ترین خواسته ایشان و ملت ایران، موفقیت دولت حاضر بوده است. در ادامه به القاب و تعابیر به کار رفته از سوی رهبر انقلاب برای روسای جمهور و چهره های سیاسی نظامی و حتی غیر سیاسی کشور می‌پردازیم.

۱-  حاج قاسم سلیمانی

شهید سلیمانی که قهرمان ایران و سمبل محور مقاومت است از جمله چهره هایی است که رهبر انقلاب تعابیر دقیق و زیبایی درباره ایشان داشته‌اند.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود - شهید سلیمانی اهل معنویّت و اخلاص و آخرت‌جویی بود و اهل تظاهر نبود - شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد – (او) قیامتی به پا کرد. معنویّت او، شهادت او را این ‌جور برجسته کرد - شهید سلیمانی نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۲- سید ابراهیم رئیسی

شهید آیت الله رئیسی، سیزدهمین رئیس جمهور کشور بود که در طول سه سال خدمت خود به عنوان ریاست جمهوری ایران لحظه ای از تلاش و خدمت به مردم غافل نشد و در نهایت نیز در همین راه به فیض رفیع شهادت نائل آمد. شاید این شهید بزرگوار یکی از روسای جمهوری باشد که بیشترین القاب و تعابیر خیر را از مقام معظم رهبری در زمان حیات و شهادتش دریافت کرد. تمجید از مجموعه دولت سیزدهم به راهبری شهید سید ابراهیم رئیسی به دفعات از سوی رهبر انقلاب اتفاق افتاد. پس از شهادت این شهید بزرگ رهبر معظم انقلاب چندین تعبیر دقیق و زیبا درباره او به کار بردند که قطعا سال ها در خاطره ها باقی خواهند ماند.

رئیس جمهور مردمی، با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا - رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت- آزردگی هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی شد –  به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود -  دلم برای رئیسی سوخت - رئیسی عزیز به عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به عنوان رئیس جمهور یک کشور از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد – مظهر شعارهای انقلاب- خستگی را خسته کرد.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۳-حسن روحانی

رهبر انقلاب در دیدار با حسن روحانی، یازدهمین دوازدهمین رئیس جمهور ایران و اعضای دولت در سال ۹۲ وی را رئیس‌جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند. ایشان همچنین وجود آقای روحانی با سوابق روشن مبارزاتی و انقلابی و مواضع خوب و درست در سه دهه‌ی اخیر را  بدون تردید از نقاط قوت دولت جدید دانستند.

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۹۹ با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

رهبر انقلاب همچنین در حکم تنفیذ حسن روحانی به وی صفت دانشمند را نسبت داده بودند.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۴ – محمود احمدی نژاد

رهبر انقلاب محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور نهم و دهم را نیز مورد تمجید و دعای خیر خود قرار داده اند. ایشان در دیدار اعضای هیئت دولت در ۸۸/۶/۱۶ خطاب به احمدی نژاد گفتند: آقای رئیس جمهور ما (  محمود احمدی نژاد) ‌ پرانرژی و خستگی نشناس هستند و پا به پای ایشان دویدن سخت است. ایشان زیاد زحمت میکشد و تلاش می‌کنند و پرانرژی نیز هستند. (در دیدار اعضای هیئت دولت (۸۸/۶/۱۶)

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۵-  سید محمد خاتمی

سید محمد خاتمی رئیس جمهور هفتم و هشتم کشور در دیدارهای متعدد با رهبر انقلاب مورد تمجید ایشان قرار گرفته است.

لازم است از شخص جناب آقای خاتمی هم صمیمانه تشکر کنم. این را به شما دوستان بگویم، به خود ایشان هم شاید بارها گفته‌ام؛ در طول هشت سالی که ما با ایشان به‌طور مستمر و مداوم در ارتباط بودیم، رفاقت و صمیمیت ما با ایشان روزافزون بوده؛ خدا را شکر. الان پیوند عاطفی و محبت‌آمیزی که بین بنده و آقای خاتمی هست، از آنچه در هشت سال پیش بوده، بمراتب مستحکم‌تر است؛ و این ناشی از خصوصیاتی است که من در این مدت در ایشان حس کردم. تدین و پایبندی و نجابت و روحیه‌ی نجیب ذاتیِ ایشان واقعاً جزو امتیازات و خصال برجسته در ایشان است. ۱۳۸۴/۰۵/۱۰

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

مرحوم علی اکبر هاشمی رفسنجانی

رهبر انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس و رئیس جمهور در پیام تسلیتی ایشان را همرزم و همگامی دانست که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد و از دست دادن او سخت و جانکاه است. همچنین ایشان در این پیان عنوان کردند با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۷-علی لندی

علی لندی قهرمان شجاع و فداکارِ ۱۵ ساله که برای نجات دو تن از همسایگانش، خود را به آتش زده بود و در نهایت بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد، در دست خطی از سوی رهبر انقلاب نوجوان شجاع و فداکاری لقب گرفت که توانست خود را در جایگاه الگوی جوانان و نواجوانان نسل نو به همه نشان دهد.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۸- محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دولت یازدهم و دوازدهم از جمله چهره هایی است که رهبر انقلاب او را با تعابیر مثبتی یاد کرده است.

«آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند. احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود. تدین، مهم‌ترین نقطه‌ی قوت آقای ظریف  است و بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم.» دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب -۹۸/۸/۱۰

 آقای ظریف - دوست عزیز ما - هم اینجا تشریف دارند. دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب - ۹۷/۶/۷

خود وزیر محترم خارجه، چون انسان متدینی است، انسان باوجدانی است و انسان صاحب احساس مسئولیت است، خود ایشان هم این اعتراض(نقض روح برجام توسط کشورهای غربی) را دارد می‌کند. دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب - ۹۶/۳/۲۲

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۹- محمدباقر قالبیاف

محمدباقر قالیباف که هم اکنون به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در حال فعالیت است طی پیامی از سوی رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ به عنوان فرماندهی نیروی انتظامی انتخاب شد. رهبری در این پیام عنوان کرد :با اطلاع‌ از شایستگی‌های‌ شما در مدیریت‌ کارآمد، و تعهد دینی‌ و انقلابی، و تجربه‌ی‌ نظامی، و با توجه‌ به‌ اهتمام‌ لازمی‌ که‌ از سوی‌ مسؤولان‌ کشور به‌ مقوله‌ای‌ امنیت‌ عمومی‌ می‌شود، شما را به‌ فرماندهی‌ نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ منصوب‌ می‌کنم.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

۱۰-  غلامحسین محسنی اژه ای

غلامحسین محسنی اژه ای که هم اکنون در منصب ریاست قوه قضا قرار دارد در تاریخ ۶/۴/ ۱۴۰۲ مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان آشنایی دقیق با زوایای قوه قضائیه را از محسَّنات آقای محسنی اژه‌ای دانستند. رهبر انقلاب همچنین  در حکم انتصاب محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه علاوه بر صلاحیت‌های قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گران‌بها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا را از ویژگی های رئیس قوه قضا دانستند.

۱۰ تعبیر و دعای خیر رهبر انقلاب برای شخصیت های سیاسی و قهرمانان کشور

انتهای پیام

نظر شما