شناسهٔ خبر: 67766744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر صمت: انتقال آب به کرمان، یزد و اصفهان درحال انجام است/ حرکت به سمت توسعه صادرات به منظور تولید ارز

علی‌آبادی با بیان اینکه انتقال آب به کرمان و یزد و اصفهان در حال انجام است، گفت: در اواخر امسال یا اوایل سال آینده به انتقال آب به زاهدان و زابل می‌رسیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز یکشنبه هیئت دولت، گفت: در حوزه تحولات کالا رشد ۵۶ درصدی ارزش تجارت در کشور و ثبت رکورد جدید اتفاق مهمی است که در کشور افتاده است.

وزیر صمت افزود: با دیپلماسی فعال تعداد زیادی توافقنامه تجاری با کشور‌های مختلف امضا کردیم که در مراحل تصویب است.

علی‌آبادی گفت: تمرکزمان را بر این گذاشتیم که بیخود جواز تاسیس ندهیم و جواز‌های تاسیس قبلی را به بهره برداری برسانیم. در تعداد پروانه بهره برداری ۱۷ درصد رشد داشتیم. در تعداد گواهی امضا‌های الکترونیک ۶۲۲ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ مگاوات قبلا نیروگاه وارد مدار کردیم. امسال هم ۸۸۰ مگاوات به ظرفیت اضافه خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه انتقال آب به کرمان و یزد و اصفهان در حال انجام است، افزود: در اواخر امسال یا اوایل سال آینده به انتقال آب به زاهدان و زابل می‌رسیم.

علی‌آبادی ادامه داد: در مردمی سازی بخش معدن اتفاق خوبی افتاده است. استخراج بیش از یک و نیم میلیارد تن انواع مواد معدنی، صدور ۳۳۱۹ پروانه اکتشاف، احیای و توسعه ۹۲۷ محدوده معدنی یا معدن غیرفعال و برگزاری ۱۶ هزار مزایده معدنی از رکورد‌های تاریخی کشور است.

تولید خودروی برقی، کنترل مصارف ارز و حل چالش‌های محیط زیستی 

علی‌آبادی با اشاره به حرکت به سمت توسعه صادرات به منظور تولید ارز، کنترل مصارف ارز، چون در حوزه ارز دست و دلبازی می‌شد صفا طویل متقاضیان ارز وجود داشت. 

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های صنعت موضوع انرژی است؛ در این دوره به سمت خوداتکایی صنعت در انرژی حرکت کردیم.

وزیر صمت افزود: تعریف پروژه‌های پیشران نظیر خودرو برقی؛ خودروی برقی چالش وزارت نفت است نه وزارت صنعت. برای از پیش رو برداشتن چالش سوخت باید به سمت تولید خودروهایی که یا سوخت مصرف نمی‌کنند یا سوختشان از انرژی‌های تجدیدپذیر است حرکت کنیم؛ بدین منظور تاکنون حدود ۱۰ هزار خودرو برقی وارد کردیم در پایان سال این عدد از ۱۰۰ هزار بیشتر خواهد شد، بیش از ۱۳۰ هزار ثبت سفارش انجام شده است و تأمین ارز آن انجام شده است. 

علی‌آبادی گفت: در حوزه معدن بر توسعه زنجیره ارزش تمرکز کردیم و سرمایه‌گذاری در پائین دست معادن انجام شده است.

وی گفت: حل چالش‌های محیط زیستی با توسعه فن‌آوری به منظور کاهش آسیب به محیط زیست که امر بی‌سابقه‌ای بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما