شناسهٔ خبر: 67766181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بابل تاکید کرد:

تحول حوزه کشاورزی بابل مسیری دشوار اما ضروری

ساری - ایرنا - فرماندار بابل با بیان این که حمایت از برنج کاران برای افزایش تولید این محصول راهبردی امری ضروری است، گفت: تحول حوزه کشاورزی بابل مسیری دشوار اما ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیرفلک امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری بابل اظهار کرد: از روزهای اخیر یکی از اصلی ترین مطالبه تولیدکنندگان حذف ارز ترجیهی برای واردات برنج است.

وی اظهار داشت: بدون تردید اگر تولید برنج برای کشاورز منفعت داشته باشد این امر زمینه افزایش تولید و خودکفایی کشور در محصول برنج را فراهم می کند.

فرماندار بابل با بیان این که این شهرستان بیش از ۴۷ هزار هکتار از اراضی آن زیر کشت برنج می رود، اظهار کرد: بابل یکی از بزرگترین تولید کنندگان برنج در شمال محسوب می شود که این کشاورزان نیازمند حمایت هستند.

پیرفلک ادامه داد: گره گشایی از مشکلات شالیکاران یکی از جدی ترین دغدغه های دولت است که همه ما تلاش می کنیم تا این امر محقق شود.

تحول حوزه کشاورزی بابل مسیری دشوار اما ضروری

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

برداشت مکانیزه برنج از رقم طارم در فصل زراعی جاری با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی ۲۱ تیرماه در بابل آغاز و آیین شکرگزاری برداشت برنج جدید مازندران با ورود کمباین ویژه شالیزاری به زمین سه هکتاری یکی از کشاورزان روستای شریعت کلای بابل برگزار شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

نظر شما