شناسهٔ خبر: 67766073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرج زاده: سیاست‌گذاری برای اجرای پروژه‌های ۴۴ گانه برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ شهرداری شیراز

قائم‌ مقام شهردار شیراز با اشاره به فرآیند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ از ابتدای سال جاری، گفت: در تلاش هستیم که ۴۴ پروژه را در حوزه‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی، حمل‌ونقل، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری، هنری و تقویت زیرساختی تا پایان سال کنونی و ۱۴۰۴ به اتمام و یا پیشرفت قابل‌توجهی برسانیم. قائم‌ مقام شهردار شیراز با اشاره به فرآیند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ از ابتدای سال جاری، گفت: در تلاش هستیم که ۴۴ پروژه را در حوزه‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی، حمل‌ونقل، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری، هنری و تقویت زیرساختی تا پایان سال کنونی و ۱۴۰۴ به اتمام و یا پیشرفت قابل‌توجهی برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  آرش فرج‌زاده  به تبیین چیستی و ماهیت برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ شهرداری شیراز پرداخت و اظهار داشت: فرایند راهبردی برنامه‌ریزی سازمانی و تصمیم‌گیری صحیح، جهت پیشبرد منابع است که طی این برنامه‌ریزی و فرآیند سیستمی باید دید در کدام نقطه خدمات‌رسانی قرار داریم و طی این راهبرد به کجا می‌رسیم.

وی افزود: برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ این تصویرسازی را در آینده به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌کند که خروجی این خدمات در ابعاد مختلف شهری چطور به ساختن شهری شایسته مردم و ایجاد رضایتمندی منجر می‌شود.

فرج‌زاده، حرکت مدیریت شهری شیراز را بر اساس برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله عنوان کرد و افزود: یک چشم‌انداز برای برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ شهرداری این کلان‌شهر تعریف‌شده است که در این افق برنامه‌ریزی، شیراز در ابعاد مختلف خدمات‌رسانی در حوزه‌هایی نظیر عمرانی، زیرساختی، فرهنگی، شهرسازی، اجتماعی و خدمات شهری در چه نقطه‌ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ شهرداری شیراز از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام و تاکنون ۱۷ جلسه راهبردی عملی با حضور شهردار برگزارشده است، گفت: در برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ شهرداری ۴۴ پروژه پیش‌بینی‌شده است که اکثریت قابل‌توجه پروژه‌ها امسال و سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند و یا پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند.

قائم‌مقام شهردار شیراز با بیان اینکه در هر جلسه، براساس شرایط هر پروژه به تفکیک موردبررسی قرار می‌گیرند تا موانع پیش رو برطرف شوند، گفت: جهت تکمیل هر پروژه مدیری راهبردی انتخاب‌شده است که این مدیر راهبردی به نمایندگی از شهرداری پروژه‌ها را رصد و برنامه راهبردی را انجام می‌دهد و پس‌ازآن در جلسات هفتگی شورای برنامه راهبردی عملیاتی ۱۴۰۴ گزارش هفتگی را اعلام می‌کند.

وی که مأموریت شهرداری شیراز را مأموریتی خدماتی در چهارچوب ابعاد مختلف دانست، بیان کرد: مأموریت ما مأموریتی خدماتی است که ما در چهارچوب کار خود به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم که این خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف شامل فرهنگی، شهرسازی، اجتماعی و کار امور شهری خدمات‌رسانی را انجام می‌دهیم.

فرج‌زاده گفت: فرآیند برنامه‌ریزی راهبری در شهرداری شیراز در بین مجموعه‌های تخصصی ستادی شهرداری شیراز انجام و چشم‌اندازهای آن مشخص و پس از تأیید شهردار این کلان‌شهر، در اختیار شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

نظر شما