شناسهٔ خبر: 67765338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال برلین از استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک آلمان

تهران-ایرنا- همزمان با تدوین سندی از سوی دولت آلمان برای نوسازی صنایع نظامی این کشور، وزیر امور خارجه این کشور هم در گفت‌وگویی از استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک آلمان استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان که در جمع رسانه‌های آلمانی سخن می‌گفت، از استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک کشورش استقبال کرد و اظهار داشت: ما باید از خود و متحدان‌مان در دریای بالتیک محافظت کنیم.

وی افزود: استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک آلمان موجب محافظت ما و شرکای ما در دریای بالتیک و بالا بردن قدرت بازدارندگی خواهد شد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به طور مستمر زرادخانه‌های هسته‌ای خود را گسترش داده است و کشورهای اروپایی نیز باید بازدارندگی خود را بیشتر کنند.

در اوایل ماه جاری میلادی، آلمان و آمریکا بیانیه مشترکی منتشر کردند که براساس آن آمریکا تا سال ۲۰۲۶ موشک‌های دوربرد خود را در خاک آلمان مستقر خواهد کرد.

در پی این اعلامیه، رولف موتزنیک، رهبر پارلمانی حزب سوسیال دموکرات هشدار داد که استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک آلمان موجب تشدید تنش‌های نظامی خواهد شد.

وی گفت: «خطر تشدید ناخواسته نظامی قابل توجه است.»

همزمان با این موضوع سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان بدون ارائه جزئیات خاصی گفت که دولت آلمان در حال تهیه سندی با هدف نوسازی صنعت نظامی این کشور است.

این سخنگوی با تایید گزارش منتشر شده در روزنامه هاندلسبلات (Handelsblatt) گفت: من می توانم تایید کنم که دولت در حال کار بر روی سند راهبردی برای نوسازی صنایع نظامی و امنیتی است. این سند در چندین بخش در حال توسعه است.

پیشتر هاندلسبلات در گزارشی از تدوین سندی خبر داده بود که براساس آن به مقامات آلمان اجازه داده می‌شود تا ساخت کارخانه‌های اسلحه‌سازی بیشتر در این کشور را تصویب کنند.

هاندلسبلات نوشت که ائتلاف سه جانبه آلمان در حال برنامه ریزی برای تصویب این سند در ماه آگوست است.

خبر تدوین سند نوسازی نظامی آلمان بعد از تشکیل ائتلافی از شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی راین‌متال و لئوناردو برای ساخت تانک و تجهیزات نظامی زمینی منتشر شد.

نظر شما