شناسهٔ خبر: 67765194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اسلامی: سازمان انرژی اتمی سند جامع راهبردی را توسعه داد

رئیس سازمان انرژی اتمی در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان را طی سه سال گذشته ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم در روز یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۳، گفت: ما در سازمان انرژی اتمی سند جامع راهبردی را به‌صورت راهبرد محور توسعه دادیم تا به‌ویژه تاثیرات آن در زندگی مردم ملموس باشد.

وی در ادامه با اشاره به اکتساب ۳۳۰ دستاورد دانشی و فناورانه در سازمان انرژی اتمی طی سه سال گذشته، اظهار کرد: با اجرای این سند دو کار همزمان را در بخش پرتودهی انجام دادیم؛ ما در ۲۰ سال گذشته می‌دانستیم پرتودهی می‌تواند در بخش زدودن آفات کشاورزی و سلامتی تاثیرگذار باشد و از این رو، سامانه‌هایی را در حوزه دانش‌بنیان در این زمینه تعبیه کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر گفت: در ماه آینده و ماه بعد ۳ مرکز پرتودهی دیگر افتتاح می‌شود؛ در رادیودارو‌ها تولیدات پایدار و با دقت تشخیص بالای ما وجود دارند؛ سبد محصول‌های رادیودارویی کشور را از ۸۰ محصول عبور دادیم؛ ضمن اینکه ۲۰ محصول در دست ساخت است؛ گام‌های مهمی در بخش‌های آفت پسته و بیماری دیابتی که به قطع عضو منجر می‌شد، در بخش رادیودارو‌ها برداشتیم.

به گفته وی، بحث زخم دیابتی‌ها با راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی حل شد؛ برای ۲۰ هزار مگاوات برق سایت‌یابی شد و نیروگاه بوشهر در سال ۱۴۰۲ رتبه اول کشور شد؛ شرکت‌های دولتی سازمان انرژی اتمی در سال گذشته رتبه نخست کشور را در بهره‌وری به دست آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما